Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
mobilitat
La CUP es reuneix amb una representació de 25 entitats i incorpora al programa electoral les seves 10 propostes sobre mobilitat a la regió de Girona

Dani Cornellà, candidat de la CUP-Defensem la Terra, ha declarat que “davant l’emergència climàtica que vivim, cal reduir les emissions de gasos efecte hivernacle de manera drastica i el transport n’és la principal font, per això incorporem les 10 propostes de mobilitat sostenible de les 25 entitats entre elles SOS Costa Brava, Naturalistes de Girona o Mou-te en bici”.

08/05/2024 Territori
El cap de llista de la CUP per a la demarcació de Girona, Dani Cornellà, s’ha reunit a Girona amb una representació de les 25 entitats que han elaborat i signat les 10 propostes per millorar la mobilitat a la demarcació de Girona. “La reunió ha servit per compartir la necessitat d’un canvi de model de mobilitat, apostant per la xarxa ferroviaria existent, la qual necessita més freqüència de trens i potenciar un bon servei d’autobusos”, ha declarat Cornellà, que ha denunciat “ la necessitat d’avançar cap a una Integració Tarifària com la del Gironès i la Garrotxa a tota la regió, de manera que un sol títol de transport permeti
accedir a totes les modalitats de transport públic”.

Les entitats han desgranat les 10 propostes durant la trobada; Cornellà a la trobada, ha reblat que “el possible trasllat de l’estació del centre de Figueres a Vilafant no te cap sentit si volem reduir l’ús del vehicle privat, no podem allunyar l’estació de la immensa majoria d’usuaris i obligar-los a arribar-hi amb vehicle”. La proposta cupaire, tal com ha exposat Cornellà, es basaria en mantenir l’estació al centre, “per descongestionar carreteres, reduir emissions i garantir un tren competitiu, baix preu i moltes freqüènciesí”.

Cornellà també ha defensat la creació de diferents trens-tramvies a comarques gironines compartint amb les entitats la necessitat d’accelerar els estudis i la redacció dels projectes: “veiem com passen els anys i el govern no avança en resoldre el dèficit d’infraestructures ferroviàries que patim a comarques gironines. Cal redactar els projectes dels trens-tram de Girona-Banyoles-Olot, les Gavarres, Blanes-Lloret i Figueres-Roses” .

També s’ha tractat la necessitat de posar la bicicleta al centre de la nova mobilitat com ja passa a molts països d’Europa. Cornellà ha defensat “una xarxa d’itineraris perquè la ciutadania pugui desplaçar-se per les diferents poblacions per anar a treballar i per això calen aparcaments segurs a les estacions de trens i d’autobusos”

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid