Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Comença l'evacuació de turistes a Nova Caledònia mentre els independentistes protesten

Els primers vols d'evacuació de turistes a Nova Caledònia van sortir de la capital (Noumea) mentre les protestes independentistes contra França augmenten.

26/05/2024 Internacional

Els primers vols d'evacuació de turistes (un d'ells basc) encallats al territori de Nova Caledònia, al Pacífic, van sortir de la capital, Noumea. Mentrestant, el líder independentista crida a fer més protestes contra França.

Els vols comercials segueixen suspesos, però els avions militars francesos han començat a entrar i sortir del territori. Nova Caledònia s'ha vist sacsejada per violentes protestes que han portat París a declarar l'estat d'emergència i enviar més forces d'ocupació.Els aldarulls van esclatar per un projecte de reforma del sistema de votació que diluirà la influència de la població aborigen.

"Mantenir la resistència": líder independentista convoca protestes contra França

"El nostre principal objectiu és que el nostre país obtingui la plena sobirania", va dir un dels líders del partit independentista a l'arxipèlag del Pacífic controlat per França i  ha demanat als seus partidaris que "romanguin mobilitzats" a tot l'arxipèlag francès del Pacífic.

Christian Tein, que dirigeix la Unitat de Coordinació de l'Acció sobre el Terreny, que està a favor de la independència, va fer una crida a la "resistència" a les reformes electorals imposades per París, que els indígenes canacs temen que els marginin encara més.

Tein va fer els comentaris en un vídeo publicat a les xarxes socials després que ell i altres líders independentistes es reunissin recentment amb el president francès, Emmanuel Macron. La inestabilitat política ha augmentat a Nova Caledònia, on els manifestants han aixecat barricades improvisades a tot el territori. Fins ara, set persones han mort.

Hi ha hagut diverses mobilitzacions a favor del moviment independentista canac a l'Estat francès. Una de les més recents ha estat a Montpeller.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid