Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament nacional
L'Assemblea ultima la Diada 2022

L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) es planta a les portes de la Diada amb unes expectatives optimistes de cara a l'assistència de públic a la manifestació, amb més d'un centenar d'autocars reservats

02/09/2022 Política
L'entitat està ultimant els detalls de la manifestació d'enguany, que com ja es va anunciar sortirà de l'avinguda del Paral·lel, passarà pel Moll de la Fusta i el passeig d'Isabel II fins a l'avinguda Marquès d'Argentera, i acabarà davant l'Estació de França, on hi haurà l'escenari. Ja s'han tancat més d'un centenar d'autocars i s'espera omplir-ne molts més al llarg de la setmana vinent. Al web de la Diada es poden consultar tots els busos que encara estan disponibles per al públic.
 
Les conegudes actrius Carme Sansa i Pepa Arenós seran les encarregades de conduir l'acte i presentar els parlaments, que obrirà el vicepresident de l'Assemblea, Jordi Pesarrodona, seguit del president de l'AMI, Jordi Gaseni, i el president d'Òmnium Cultural, Xavier Antich. La presidenta de l'Assemblea, Dolors Feliu, serà l'encarregada de tancar l'acte, que acabarà amb una actuació musical de Quim Vila, seguida de l'himne dels Segadors.
 
Com l'any passat, en aquesta edició no hi ha inscripcions per trams. Les persones que participin a la manifestació podran consultar les zones de concentració per saber quina secció de l'avinguda del Paral·lel els pertoca segons la seva territorial. L'Assemblea també organitzarà un punt de trobada, de venda de samarretes i d'informació als Jardins de les Tres Xemeneies, on es podrà visitar l'exposició dels 10 anys de l'entitat.
 
També s'han situat punts d'informació davant del monument de Colom i a l'Arc de Triomf. A més, enguany els punts liles s'han concentrat al final de Via Laietana, a la plaça d'Idrissa Diallo, per atendre i informar qualsevol persona que requereixi assistència o informació sobre agressions sexuals.
 
Al web de la Diada es pot consultar el recorregut de la manifestació i els diferents punts d'informació i concentració. També s'hi pot llegir i signar el manifest d'enguany, que crida a defensar la victòria de l'1 d'Octubre i marca una data límit per fer la independència. Igualment, s'hi poden visualitzar i comprar la samarreta i els diferents productes d'aquesta Diada.
 
L'entitat recorda que la manifestació de la Diada d'enguany vol tornar a situar la independència al centre de la política catalana, i lamenta la inacció dels partits per haver abandonat el camí cap a la independència, malgrat el mandat clar del referèndum de l'1-O i la majoria independentista a les eleccions al Parlament de Catalunya. Per això fixa un horitzó per la independència i reivindica la força de la gent com l'única que pot alliberar el país.
Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  7. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  8. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  9. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  10. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid