Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Masclisme
La CUP demana una auditoria externa per analizar l'existència de pràctiques masclistes

La formació cupaire assegura que algunes de les mesures preventives del Protocol d’actuació en matèria d’assetjament laboral i sexual de la Diputació de Girona no s’estan complint.

18/03/2021 Gènere

La CUP ha  presentat aquest mes de març una moció a la Diputació de Girona per demanar que s’analitzin les pràctiques masclistes i discriminatòries per raó de gènere. Després de demanar que es convoqués la Comissió de Seguiment del Pla d’Igualtat, ja que feia més de dos anys que no es convocava, i de posar sobre la taula que el Pla d'Igualtat de la Diputació de Girona era vigent només fins el 2014, ara porten al ple de la corporació aquesta moció.

La proposta porta com a únic punt d’acord la realització d’aquesta auditoria especificant que cal que sigui duta a terme per una empresa externa a la corporació, per tal de poder garantir l’anonimat i la confidencialitat de la recollida d’informació i per tant donar un espai de seguretat al personal perquè expressin les situacions de discriminació existents. També demanen que aquest anàlisi sigui dut a terme abans d’acabar l’any 2021.

La diputada Laia Pèlach remarca que: “entenem que si bé la Diputació de Girona s’ha dotat inicialment de les eines previstes a nivell legal per fer front a la discriminació de gènere i a les pràctiques masclistes presents a les institucions, no ha fet un ús diligent de les mateixes mantenint-les actives i en execució constant per assolir els objectius previstos.”

La formació espera que la Diputació de Girona adquireixi el compromís real de treballar per acabar amb les discriminacions de gènere i les pràctiques masclistes i que aquesta moció serveixi per avançar cap a la despatriacalització de la institució.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  3. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  6. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
  7. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
  8. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  9. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  10. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid