Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
Antifrau investiga una denúncia de la CUP a la Diputació de Girona per presumpte fraccionament contractual

La formació va presentar la denúncia al novembre passat després de detectar aquesta irregularitat en l’anàlisi dels comptes generals de 2019 de la Diputació de Girona i ho ha fet públic en el marc de la campanya “No M’ho Empasso”.

23/01/2021 Política
Laia Pèlach Saget Laia Pèlach Saget

La CUP engega avui la campanya No M’ho Empasso amb la qual vol posar al descobert les pràctiques d’opacitat, malbaratament i privilegis existents a la Diputació de Girona. La campanya parteix d’un anàlisi en profunditat dels comptes generals de l’ens pel 2019 que, juntament amb altra informació recollida, és la base de tota la informació recollida a la web nomhoempasso.cat.


La formació es centra en l’alt cost de l’estructura política (sous i recursos pels grups polítics), l’excessiva despesa en temes de protocol (destacant viatges i àpats) i el repartiment a dit d’una gran quantitat de recursos a través de les subvencions, per denunciar unes pràctiques que segons la diputada cupaire Laia Pèlach “si bé en la major part dels casos no són necessàriament il·legals, sí que són absolutament qüestionables i en molts casos reprobables en una institució pública”.


És en aquest anàlisi dels comptes generals que els cupaires van detectar fins a 59.319,03€ en despeses a una mateixa agència de viatges, quan el límit a partir del qual és obligatori fer una licitació en el cas de serveis i subministraments és de 15.000€. El passat novembre la formació va presentar la denúncia a l’Oficina d’Antifrau de Catalunya que, després d’unes actuacions d’avaluació prèvies de versemblança, ha iniciat les actuacions d’investigació sobre els fets denunciats.


La diputada Laia Pèlach ha volgut destacar que tant la campanya com la denúncia a Antifrau formen part de la feina d’aixecar catifes que han fet des que van posar els peus a la Diputació de Girona per tal de denunciar aquest tipus de pràctiques tan instal·lades en els successius governs de l’ens, siguin del color que siguin.

Valora
Rànquings
  1. Dos anys d’Illa: el fracàs també té còmplices
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  6. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  7. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  8. Habitatge o caos
  9. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid