Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
La plaça de la Vila de Gràcia de Barcelona aplega un acte de suport als síndics de l'1 d'Octubre

Convocat per a la plataforma Gràcia Llibertat en el marc de les concentracions de cada dilluns a les 20h a la plaça de la Vila

26/10/2020 Drets i Llibertats

L'acte comptarà amb la presència de l'advocat, professor de la UB, i encausat per formar part dels membres del Síndic electoral que hauria vetllat pel desenvoluvament del Referèndum de de 1-O.

A part de Matas, també han estat encausatsTània Verge, Marc Marsal, Josep Pagès i Marta Alsina pels delictes de desobediència i usurpació de funcions. La Fiscalia els hi demana dos anys i nou mesos de presó. El judici se celebrarà el 4 i 5 de novembre a la Ciutat de la Justícia.

La causa contra els síndics de l'1-O es va obrir arran d'una querella de la Fiscalia de Barcelona contra els membres d'aquest òrgan de control electoral, que dies abans del referèndum van presentar la seva renúncia davant el Tribunal Constitucional, després que aquest els multés amb 12.000 euros diaris si no cessaven en les seves funcions.

El ministeri públic acusava en la seva querella els membres de la sindicatura, als quals el Parlament va atorgar funcions anàlogues a una junta electoral, dels delictes d'usurpació de funcions, desobediència i malversació, encara que una jutge de Barcelona, en virtut d'un informe de la Guàrdia Civil, va descartar que haguessin gastat fons públics en els escassos dies en què van exercir el seu càrrec.

En la seva declaració com a investigats davant la jutge, els cinc membres de la sindicatura electoral es van acollir al seu dret a no contestar a la Fiscalia i, a preguntes de la seva defensa, van al·legar que van dissoldre l'òrgan en què el Tribunal Constitucional va acordar sancionar-los si no cessaven les seves funcions. 

Valora
Rànquings
  1. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  2. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  3. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  4. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  5. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  6. Pensar i fer (4). El joc institucional
  7. Manifestació a Alacant: “Defensem la llengua, Som País Valencià”
  8. La Fundació Reeixida presenta a Rubí, el llibre: Una Vida per Catalunya, de Jaume Martínez Vendrell
  9. La Fundació Randa commemora els 50 anys de la Plantada de Xirinacs davant la Model
  10. La lluita contra l’especulació urbanística que amenaça el jardí històric de Ca l’Arnús Badalona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid