El també diputat ecosobiranista ha explicat que “estam preocupats per aquesta situació i esperam que es doni una resposta aviat per part de l’autoritat judicial del que ha passat”. “De confirmar-se que no s’ha donat cap alternativa d’assistència jurídica als periodistes, a més d’intervenir i vulnerar el dret a la informació i del secret professional, estaríem davant una situació molt greu”.
Òmnium Cultural també ha denunciat aquests, tot dien "La manca de llibertats és cada cop més evident a l'Estat espanyol. El dret a la informació és bàsic per a una societat democràtica forta i lliure"
Agents de la Policia espanyola s'han presentat aquest dimarts a les instal·lacions de Diario de Mallorca i d'Europa Press Baleares amb el propòsit de requisar informació relacionada amb el cas Cursach.
Segons el dbalears, el Diario de Mallorca ha explicat que ha anunciat als agents que no els lliuraria cap material, emparant-se en el secret professional i la llibertat d'informació, de manera que els agents han decidit marxar. No obstant això, la Policia espanyola ha requisat al matí el telèfon mòbil d'un dels seus periodistes als jutjats de Via Alemanya.
A Europa Press Baleares han requisat documentació i equips corporatius i personals d'una redactora que va publicar la mateixa informació. La redactora s'ha acollit al dret professional a no revelar les fonts i els agents li han negat la possibilitat de contactar amb els serveis jurídics. Així, s'han endut el seu telèfon mòbil personal, dos ordinadors de l'empresa i diversos documents.