Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per la República
Visita oficial de la Presidenta de l’ANC a Còrsega
27/05/2018 Política

Aquesta setmana Elisenda Paluzie, presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana, ha visitat Còrsega de manera oficial acompanyada de les Secretàries Nacionals Ariadna Isern i Georgina Parès.

La visita ha constat per una banda d’una recepció institucional que s’ha produït a la Collectivité Territoriale per part del seu president, Gilles Simeoni, així com també per part del President de l'Assemblea de la Collectivité Territoriale, Jean-Guy Talamoni. L’ANC també ha pogut gaudir d’un esmorzar amb l’alcalde de la ciutat de Bastia, Pierre Savelli.


Aprofitant la visita de Paluzie, hi ha hagut l’acte de presentació del Comitè de Solidaritat amb Catalunya amb participació dels seus impulsors: Marie-Pascale Castelli, professora agregada d'espanyol a la Universitat de Còrsega, François Alfonsi, ex-eurodiputat i president de la EFAALE, i André Paccou, portaveu de la Lliga dels Drets Humans a Còrsega (Ligue des Droits de l’Homme). Durant la presentació del  Comité hi ha hagut diferents parlaments, entre els qual el de la presidenta de l’ANC, que ha agraït les mostres de suport per part del poble cors. L’acte ha clos amb un concert de cançons corses, l'himne cors, els Segadors en català i l'Estaca en cors.

Trobada de Comitès a París en rebuig als judicis polítics per part de l’Estat espanyol

La presentació del Comitè de Solidaritat amb Catalunya de Còrsega va servir per anunciar que en suport a Catalunya i a la democràcia, així com en rebuig als judicis dels presos polítics catalans que es produiran la propera tardor a Espanya per part del Tribunal Suprem, el Comitè de Còrsega vol organitzar una trobada a París juntament amb d’altres comitès amb situacions similars, com podrien ser el de Niça, Toulon, Toulouse o Bretanya, per preparar tot d’activitats en suport a Catalunya i en protesta dels judicis polítics.

Gran cobertura per part de la premsa corsa de la visita de Paluzie

La visita de la presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana no ha passat desapercebuda per part de la premsa corsa, així doncs tant mitjans digitals, com el Corsenetinfos, i premsa escrita, com el diari Corse-Matin, s’han fet ressò de la visita. Inclús el setmanari francès Le Point, amb una tirada de més de 300 mil exemplars setmanals i abast nacional, ha cobert la visita amb una extensa entrevista a Paluzie.

Paluzie ha destacat la semblança de la situació actual de Còrsega amb la que es vivia a Catalunya els anys 80. I ha destacat que tant les reivindicacions de Còrsega com les de Catalunya es basen en el dret internacional dels pobles a l’autodeterminació. Ha insistit que Europa ha de prendre consciència que el que passa a l’Estat espanyol és una violació dels drets fonamentals i que va en contra dels principis fundacionals de la Unió Europea. És a dir, la fi de la persecució de les minories, el diàleg polític i l’amistat entre els pobles.

La visita també s’ha pogut seguir per part de les ràdios France Bleu RCFM i Alta Frequenza, així com de la televisió France 3-Corse.

Valora
Rànquings
  1. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  2. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  5. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  8. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  9. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  10. La regeneració de la Flama del Canigó en marxa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid