Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per la República
Nou cop d'efecte de Puigdemont amb la proposta de suspensió de la Declaració d'Independència a l'espera de diàleg

Mentre Santamaría descarta la mediació si la Generalitat continua “fora de la llei” i la Guàrdia Civil bloqueja de nou la web de l'ANC

11/10/2017

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha donat a conèixer els resultats del referèndum al Parlament amb la intenció d'implementar-los pel seu caràcter vinculant, tot dient que Catalunya esdevé una estat independent en forma de república. Ara bé, tot seguit el president ha demanat al Parlament, en nom propi i del Govern, "la suspensió als efectes de lad eclaració d'independència per tal que en les properes setmanes emprenguem un diàleg sense el qual no és possible arribar a una solució acordada". Puigdemont ha justificat aquesta postura emperant-se en les crides al diàleg que l'executiu català ha rebut en l'àmbit català, espanyol i internacional.

En el seu discurs, el president en el seu discurs ha fet un repàs històric per contextualitzar la situació que viu actualment Catalunya. 

Anna Gabriel de la CUP ha manifestat que no creu que el diàleg amb Espanya i ha anunciat que lluitaran en defensa de la república acabada de néixer. Germà Gordo, del Grup Mixt i exconseller per CDC, ha assenyalat que estarà al costat del Govern i del seu President. Corominas de JxSí ha criticat al rei per la seva decebedora intervenció televisiva.

Per la seva banda, García Albiol del PPC i Inés Arrimadas de Ciutadans han el seu discurs de sempre i han contestat a Puigdemont com si hagués Declarat la Independència, ja que no s'esperaven aquest nou cop d'efecte. Iceta del PSC ha estat crític amb els objectius de la majoria de sobiranista. En canvi Rabell de CSQP,  ha entès que "l'anunci de suspendre els efectes de l'1-O és una oportunitat. És el coratge del diàleg que demanava molta gent aquests dies. Salusem la proposta".

Signatura solemne de la Declaració d'Independència

Els membres del Govern i els diputats i diputades de Junts Pel Sí i la CUP han firmat un darrere l'altre la Declaració d'Independència que estableix la creació de la República Catalana i explicita la voluntat de formar part el més aviat possible de la comunitat internacional.

Santamaría descarta la mediació si la Generalitat continua

El president del govern espanyol ha convocat aquest dimarts un consell de ministres extraordinari per demà a les 9 del matí, segons ha informat la vicepresidenta espanyola, Soraya Sáenz de Santamaría. En el rerafons. Allò que es preveu la intervenció de la Generatitat.

La Guàrdia Civil torna a tancar el web de l'ANC 

L’Assemblea Nacional de Catalunya (ANC) ha denunciat aquest dimarts a través de la xarxa social Twitter que la Guàrdia Civil els ha tornat a bloquejar la pàgina web assemblea.cat. Quan s’hi intenta accedir apareix un missatge que diu que el domini ha estat intervingut i que es troba a disposició de l’autoritat judicial. El text va acompanyat del logotip de la Guàrdia Civil. També a través de Twitter, el president de l’entitat, Jordi Sànchez, ha afirmat: “Nova censura del web de l’ANC. La seva resposta a la mà estesa de diàleg. Així tot és més difícil. Seguirem pacíficament fent forta la democràcia”.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  3. Rafa Burgos trenca el silenci: la primera investigació crítica sobre “la Caixa” arriba a les llibreries
  4. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  5. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
  6. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
  7. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  8. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
  9. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  10. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid