Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#84anysNormes
El Consell declara "Les Normes de Castelló" Bé d’Interès Cultural Immaterial

L'informe fet pel PP 'feia anys que l'havien guardat en un calaix'

17/12/2016 Llengua
'Les Normes de Castelló', acordades el 1932, estableixen les bases per a la unificació ortogràfica del valencià i donen unitat i coherència a la normativa lingüística de tots els territoris de parla comuna. Cal recordar que 'Les Normes de Castelló', també anomenades 'Normes del 32', són fruit del consens per establir la unificació i coherència lingüística esmentada, segons ha informat La Veu del País Valencià

El Consell ha aprovat el decret pel qual es declaren Bé d’Interès Cultural Immaterial. Així doncs, com a parts integrants del Bé, s'inclouen, per una banda, com a element moble, el 'mecanoscrit' de huit pàgines que es conserva a la Biblioteca Valenciana, esborrany de les normes definitives i d'alt valor simbòlic per contenir part de les firmes d'adhesió dels subscriptors de l'acord ortogràfic.

Per altra banda, s’inclou, com a element immoble, la 'Casa Martí i Matutano', que actualment acull el Museu Etnològic Municipal de Castelló de la Plana, on se celebraven les reunions dels promotors de l'acord, en ser, en aquells moments, la seu de la Societat Castellonenca de Cultura.

El decret estableix també una sèrie de mesures de protecció i salvaguarda del Bé per a vetlar pel normal desenvolupament i pervivència d'aquesta manifestació cultural.

En la roda de premsa posterior a la reunió del Consell, la vicepresidenta, Mónica Oltra, ha recordat els diferents acords abordats hui. Així doncs, entre aquests es trobava la declaració com a BIC de les Normes de Castelló, que “també anomenarem normes del 32”. En aquest sentit, ha apuntat que l’informe sobre la declaració, “feia anys que l’anterior govern el guardava en un calaix” i, ara, “l’hem recuperat” per a declarar-les BIC, com s’ha informat amb anterioritat.
Valora
Rànquings
  1. La CUP reclama la incoació d'expedients per a determinar i sancionar els responsables de les irregularitats denunciades a l'empresa comarcal de residus NORA SA
  2. SIXENA: el 155, encara
  3. Recorden que l'obra de teatre on es ridiculitza el català va representar-se a l'antiga presó model de Barcelona on centenars de catalanistes i independentistes van complir condemna
  4. Neutralitzar el comportament ocupant
  5. Suspès un concert d'una banda militar al Castell de Calonge per una protesta independentista i la pluja
  6. XLVI Aplec patriòtic al Pi de les Tres Branques
  7. Ens prenen la terra, ens prenen la vida
  8. El català, llengua nacional dels Països Catalans
  9. Reflexions sobre el Codi de Conducta i Bon Govern de l’Ajuntament del Vendrell davant l’afer de les factures del PSC
  10. Què es podria fer amb els 3.200 milions de l’aeroport? Manel Riu ho analitza a Crític
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid