Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Palestina
Dues embarcacions amb una vintena de dones salpen del port de Barcelona cap Gaza

En solidaritat amb els palestins de la franja i per denunciar el bloqueig israelià

15/09/2016 Internacional

Els velers 'Amal' (Esperança) i 'Zaytouna' (Oliva) han salpat aquest dimecres del port de Barcelona amb una vintena de dones a bord. Es tracta de la flotilla de Dones Rumb a Gaza, una iniciativa de la Coalició Internacional de la Flotilla de la Llibertat, navegarà rumb a Gaza per denunciar i trencar l'il·legal i inhumà bloqueig israelià a la Franja de Gaza. Des de dilluns han estat han estat amarrats en el moll Bosch i Alsina de Barcelona on s'han relitzat diversos actes.

Gaza porta l'última dècada sota bloqueig israelià. Durant aquest temps ha sofert innombrables atacs contra la població assetjada, la vida de la qual s'ha convertit en un malson de lluita contínua. Amb la flotilla de Dones Rumb a Gaza se segueix denunciant el bloqueig que Israel imposa per terra, mar i aire a la població palestina de la Franja de Gaza. La flotilla vol portar a la primera plana mediàtica el genocidi comès contra els gairebé dos milions d'éssers humans de Gaza, que sofreixen diàriament uns càstigs col·lectius considerats crims de lesa humanitat segons l'article 33 de l'IV Conveni de Ginebra. Els velers portaran la veu de dones del tot el planeta en solidaritat amb les dones palestines, que són bastió de resistència i lluita contra l'ocupació i el bloqueig israelians.

Els vaixells han d’arribar a l’1 d’octubre i esperen que l’armada israeliana els abordi, com ha passat en les anteriors flotilles. Cal recordar que, la primera flota que va enviar la coalició va ser la Flota de la Llibertat I, amb sis vaixells amb cooperants de diferents ONG que portaven aliments a la població de Gaza. La flota, però, va ser assaltada el 31 de maig de 2010 per l’exèrcit israelià. En l’atac van morir nou cooperants, la majoria turcs.

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  3. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  6. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  7. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  8. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  9. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  10. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid