Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Palestina
Dues embarcacions amb una vintena de dones salpen del port de Barcelona cap Gaza

En solidaritat amb els palestins de la franja i per denunciar el bloqueig israelià

15/09/2016 Internacional

Els velers 'Amal' (Esperança) i 'Zaytouna' (Oliva) han salpat aquest dimecres del port de Barcelona amb una vintena de dones a bord. Es tracta de la flotilla de Dones Rumb a Gaza, una iniciativa de la Coalició Internacional de la Flotilla de la Llibertat, navegarà rumb a Gaza per denunciar i trencar l'il·legal i inhumà bloqueig israelià a la Franja de Gaza. Des de dilluns han estat han estat amarrats en el moll Bosch i Alsina de Barcelona on s'han relitzat diversos actes.

Gaza porta l'última dècada sota bloqueig israelià. Durant aquest temps ha sofert innombrables atacs contra la població assetjada, la vida de la qual s'ha convertit en un malson de lluita contínua. Amb la flotilla de Dones Rumb a Gaza se segueix denunciant el bloqueig que Israel imposa per terra, mar i aire a la població palestina de la Franja de Gaza. La flotilla vol portar a la primera plana mediàtica el genocidi comès contra els gairebé dos milions d'éssers humans de Gaza, que sofreixen diàriament uns càstigs col·lectius considerats crims de lesa humanitat segons l'article 33 de l'IV Conveni de Ginebra. Els velers portaran la veu de dones del tot el planeta en solidaritat amb les dones palestines, que són bastió de resistència i lluita contra l'ocupació i el bloqueig israelians.

Els vaixells han d’arribar a l’1 d’octubre i esperen que l’armada israeliana els abordi, com ha passat en les anteriors flotilles. Cal recordar que, la primera flota que va enviar la coalició va ser la Flota de la Llibertat I, amb sis vaixells amb cooperants de diferents ONG que portaven aliments a la població de Gaza. La flota, però, va ser assaltada el 31 de maig de 2010 per l’exèrcit israelià. En l’atac van morir nou cooperants, la majoria turcs.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  6. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  7. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  8. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  9. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  10. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid