Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Turismes Massiu
Presentació a Palma de la nova edició de a publicació 'Tot inclòs. Danys i conseqüències del turisme a les nostres illes'

Recull tot un seguit d’articles que desvelen la part més fosca de l’economia turística que pateix les illes amb l’objectiu de donar informació rigorosa i contrastada i enfocar la realitat turística des d’una perspectiva crítica amb l’ànim de promoure el debat social.

29/06/2016 Territori

A les 19.30h, la seu del GOB Mallorca a Palma acollirà la presentació de la nova edició de la publicació 'Tot inclòs. Danys i conseqüències del turisme a les nostres illes'.

És molta la gent que ja coneix aquesta publicació, i no només a les illes, sinó també a València i Catalunya on l’any passat hi van tenir lloc diverses presentacions i des d’on ens arriben convidades per anar a parlar-ne ja arrel de la publicació d’aquesta tercera edició.

Un grup de feina vinculat a la Coordinadora Llibertària de Mallorca i el Front Comú en defensa del Territori, treballa des de fa mesos en la preparació d’aquesta nova edició. Continguts, articles, autors, disseny i maquetació es van definint per a aconseguir un any més l’edició d’aquesta publicació de distribució gratuïta que recull tot un seguit d’articles que desvelen la part més fosca de l’economia turística que pateix a les illes amb l’objectiu de donar informació rigorosa i contrastada i enfocar la realitat turística des d’una perspectiva crítica amb l’ànim de promoure el debat social.

Investigació i pensament crític al voltant de temes vinculats a l’impacte sobre el territori derivats de la Llei Agrària promoguda la passada legislatura, el tema de l’impost turístic o la problemàtica dels cotxes de lloguer; l’anàlisi del paper polític per afavorir els interessos econòmics vinculats al turisme, per exemple la qüestió dels privilegis urbanístics pel sector hoteler, o els doblers públics destinats a infraestructures que acaben sent majoritàriament pel negoci turístic; la problemàtica del lloguer turístic d’habitatges.

Articles que ens obrin a una reflexió com a societat vinculada a la realitat dels refugiats en front de la realitat turística o en com la tecnologia ha afavorit i afavoreix la invasió turística; els impactes de l’activitat turística en l’alarmant situació dels recursos hídrics, especialment a Eivissa, o la qüestió energètica i també l’encariment del productes locals destinats a convertir-se en un producte turístic més; els processos vinculats a l’expansió turístic que afecten Palma, convertida en ciutat-escenari, o el boom immobiliari de luxe i el control social exercit amb l’excusa de la seguretat. Tot plegat un ventall ampli i detallat que convida a la reflexió i al debat conjunt.

Enguany a més, la publicació inclou un apartat de ressenyes de llibres per aprofundir en algunes de les qüestions plantejades al monogràfic.

Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  3. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  4. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  5. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  6. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  7. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  8. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  9. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  10. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid