Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Turismes Massiu
Presentació a Palma de la nova edició de a publicació 'Tot inclòs. Danys i conseqüències del turisme a les nostres illes'

Recull tot un seguit d’articles que desvelen la part més fosca de l’economia turística que pateix les illes amb l’objectiu de donar informació rigorosa i contrastada i enfocar la realitat turística des d’una perspectiva crítica amb l’ànim de promoure el debat social.

29/06/2016 Territori

A les 19.30h, la seu del GOB Mallorca a Palma acollirà la presentació de la nova edició de la publicació 'Tot inclòs. Danys i conseqüències del turisme a les nostres illes'.

És molta la gent que ja coneix aquesta publicació, i no només a les illes, sinó també a València i Catalunya on l’any passat hi van tenir lloc diverses presentacions i des d’on ens arriben convidades per anar a parlar-ne ja arrel de la publicació d’aquesta tercera edició.

Un grup de feina vinculat a la Coordinadora Llibertària de Mallorca i el Front Comú en defensa del Territori, treballa des de fa mesos en la preparació d’aquesta nova edició. Continguts, articles, autors, disseny i maquetació es van definint per a aconseguir un any més l’edició d’aquesta publicació de distribució gratuïta que recull tot un seguit d’articles que desvelen la part més fosca de l’economia turística que pateix a les illes amb l’objectiu de donar informació rigorosa i contrastada i enfocar la realitat turística des d’una perspectiva crítica amb l’ànim de promoure el debat social.

Investigació i pensament crític al voltant de temes vinculats a l’impacte sobre el territori derivats de la Llei Agrària promoguda la passada legislatura, el tema de l’impost turístic o la problemàtica dels cotxes de lloguer; l’anàlisi del paper polític per afavorir els interessos econòmics vinculats al turisme, per exemple la qüestió dels privilegis urbanístics pel sector hoteler, o els doblers públics destinats a infraestructures que acaben sent majoritàriament pel negoci turístic; la problemàtica del lloguer turístic d’habitatges.

Articles que ens obrin a una reflexió com a societat vinculada a la realitat dels refugiats en front de la realitat turística o en com la tecnologia ha afavorit i afavoreix la invasió turística; els impactes de l’activitat turística en l’alarmant situació dels recursos hídrics, especialment a Eivissa, o la qüestió energètica i també l’encariment del productes locals destinats a convertir-se en un producte turístic més; els processos vinculats a l’expansió turístic que afecten Palma, convertida en ciutat-escenari, o el boom immobiliari de luxe i el control social exercit amb l’excusa de la seguretat. Tot plegat un ventall ampli i detallat que convida a la reflexió i al debat conjunt.

Enguany a més, la publicació inclou un apartat de ressenyes de llibres per aprofundir en algunes de les qüestions plantejades al monogràfic.

Valora
Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  3. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  4. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  5. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  6. Commemoració del centenari del Complot de Garraf i la figura de Jaume Compte a Castelló d'Empúries
  7. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  8. Cal repensar el model sindical
  9. La manifestació de la Intersindical a Barcelons aplega centenars de persones
  10. Decidim!: "Una jornada de Lluita pel del Dret a Decidir del poble valencià"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid