Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Corrupció
La CUP de Tarragona demana que s’aclareixin els interessos i les responsabilitat polítiques darrera del cas Inipro

La CUP considera que les noves detencions han deixat de ser un fet local per esdevenir una possible xarxa intermunicipal de corrupció

04/05/2016 Política

En relació a les 4 detencions que s’han produït avui dins l’operació Amfiteatre de la Guàrdia Civil, i el consegüent escorcoll de les dependències de l’Ajuntament de Tarragona, la CUP de Tarragona ha expressat la seva satisfacció per l’avenç d’una investigació que certificaria, segons la consellera cupaire Laia Estrada que "no som davant un cas aïllat”. Estrada ha assenyalat que “Inipro és un grup empresarial que ha operat en municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona i el 93% de les contractes amb l'administració local corresponien a ajuntaments governats pel PSC".

La formació independentista considera que les noves detencions, entre les quals cal destacar la de Gustavo Cuadrado, excap de gabinet de l’alcalde Ballesteros, contribuiran a aclarir el cas, que ja ha deixat de ser un fet local per esdevenir una possible xarxa intermunicipal de corrupció. En aquest sentit, Estrada ha declarat que “el cas Inipro a representa la importació a Tarragona d'un model que estava operant a l'àrea metropolitana de Barcelona", i que “volem que s'aclareixi com l'Ajuntament de Tarragona va triar l'empresa Inipro i quins interessos hi ha darrere".

En relació a les responsabilitats polítiques que es desprenen del cas, la formació anticapitalista ha expressat, en paraules de Laia Estrada, que “la investigació ha d’arribar tant alt com calgui”. Cal recordar que el grup municipal de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona ja va demanar públicament al mes de gener la dimissió de l’alcalde Ballesteros ja que, segons expressà Laia Estrada el passat 18 de gener, “l’actuació de l’alcalde de Tarragona només es pot definir de dues maneres: o bé l’alcalde no estava al corrent de res, i en tot aquest temps tampoc ha estat capaç d’esclarir els fets davant els grups polítics i l’opinió pública, la qual cosa és negligent”; o bé estava al corrent de tot “la qual cosa el faria còmplice dels presumptes delictes”.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  3. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  4. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  5. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  6. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  7. Tornen a destrossar el monument a la Sardana de Montjuïc, un símbol de la cultura catalana
  8. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  9. Madò Farta convoca una cadena «a la fresca» contra la turistificació a Palma
  10. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid