Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Diada de Sant Jordi
Per un Sant Jordi reivindicatiu amb un llaç per la poesia i la llengua relligant el territori

Tot i el caire lúdic de la Diada, el poble català ho celebra cada cop més com a una jornada combativa per reivindicar la llengua com un anhel de llibertat que relliga tots els territoris que configuren el mapa de la nació, el Països Catalans 

23/04/2015 Cultura
Per un Sant Jordi reivindicatiu amb un llaç per la poesia i la llengua relligant el territori Per un Sant Jordi reivindicatiu amb un llaç per la poesia i la llengua relligant el territori

Més enllà de la tradició arreu de territori, Sant Jordi també esdevé una diada reivindicativa a favor de la llengua catalana. Així ens ho recorda "Enllaçats per la LLengua" tot dient en el seu manifest, " com els constants atacs vers la llengua des de moltes administracions (centrals, autonòmiques i locals) i partits polítics es van succeint, intentant el desmantellament dels drets lingüístics dels ciutadans catalanoparlants aconseguits a base d'intensa lluita durant molt de temps, des d'entitats culturals i sindicals".

Davant d'aquesta situació, per a l'entitat, només "l'enfortiment del teixit social del territori és bàsic per fer front l'ofensiva contra la nostra llengua".

Entitats d'arreu del territori reivindiquen un Sant Jordi de poesia en català

En aquesta línia, les entitats que formen part d'ExLL reivindiquen que la Diada de Sant Jordi d'enguany, d'ampla tradició a diferents territoris de parla catalana, sigui més que mai reivindicativa per la defensa de la nostra llengua comuna, i a més ho volen mostrar de la mà de la poesia.

Seguint aquesta proposta les entitats han publicat una poesia pel 23 d'abril amb el llaç de la senyera, símbol de la defensa conjunta de la llengua catalana i conviden tothom ha afegir-se , tal i com es fa ressò el digital La Veu del País Valencià.

Les poesies tracten de temes diversos, i tenen la particularitat d'enllaçar autors i les diferents veus dels Països Catalans en una campanya unitària en defensa de la llengua catalana.

Valora
Rànquings
  1. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  2. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  3. Rafa Burgos trenca el silenci: la primera investigació crítica sobre “la Caixa” arriba a les llibreries
  4. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  5. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
  6. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  7. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
  8. L’independentisme torna a omplir els carrers de Barcelona
  9. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
  10. 39 anys sense en Julià Babia "Nen"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid