Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homenatge
La PDaD en suport als actes de commemoració de l'assassinat de Guillem Agulló
09/04/2015 Drets i Llibertats

Des de la PDaD s'ha donat suport als actes organitzats tant a Burjassot com a la resta del país amb motiu de la commemoració dels compliran 22 anys de l'assassinat de Guillem Agulló i Salvador, a Montanejos, a mans d'un "sicari de l'extrema dreta espanyolista; un simpatitzant nazi" que, després de ser condemnat a una pena de presó molt lleugera, (14 anys) com si tinguera impunitat i "haguera sigut protegit per fiscals i jutges espanyolistes, fou deixat anar de la presó molt ràpidament (als 4 anys) com si el seu fóra un crim de terrorisme d'estat", es va presentar a les eleccions municipals per un partit feixista i racista que està a favor de la violència, de l'apologia del terror, de la discriminació i del racisme, com s'ha afirmat en un comunicat de la Plataforma.

Des de la PDaD s'ha lamentat la seua pèrdua a mans dels feixistes i han recordat que fora un "exemple pel jovent en defensa de l'antiracisme, d'un món sense fronteres, dels drets de les persones immigrants sense cap discriminació, i del dret a decidir si volem la independència per construir un país sense guerres, sense violència feixista del capital, sense els privilegis del mercat i dels bancs que hipotequen les nostres vides, de la ciutadania i de la classe treballadora, per a construir un món on hi haja treball o salari social, renda bàsica i una jubilació digna"

Finalment s'ha recordat que ni la mort d'Agulló, ni la de Miquel Grau, ni les bombes a la biblioteca de la Casa de Joan Fuster, ni l'assassinat de Valentín González al mercat d'abastos el 1979 durant la vaga d'estibadors per un tret d'una pilota de goma a molt poca distància, "ni cap altre atac feixista al llarg de la transició valenciana mai s'ha aclarit per part de la policia, és per això que sols amb la ruptura i l'exercici del Dret a Decidir podrem lliurar-nos i enviar a la paperera de la història la mal anomenada transició democràtica."

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  7. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  10. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid