Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#STOPALFEIXISME
La Fiscalia desestima la denúncia sobre la banalització del nazisme contra Catalunya

Les entitats signants de la denúncia, estudiaran portar el cas a organismes internacionals

11/12/2014 Drets i Llibertats

La Fiscalia Especial de Delictes de l’Odi i Discriminació a Catalunya ha desestimat la demanda que les entitats del Manifest per la Dignitat Democràtica va interposar el passat 15 d’octubre amb motiu de la propagació de comentaris banalitzadors del nazisme. La denúncia contemplava també les amenaces i la incitació a l’odi fomentada per part de persones de rellevància  pública.

Tenint en compte l’argumentació de la Fiscalia, les entitats consideren força improbable una resposta dels poders públics espanyols. En conseqüència, la setmana vinent es reuniran per estudiar portar el cas a altres instàncies europees i internacionals.

Els impulsors de la denúncia critiquen durament el fet que l’Estat Espanyol encara no hagi inclòs a l’ordenament jurídic la Decisió Marc 2008/913/JAI relativa a la lluita contra determinades formes i manifestacions de racisme i xenofòbia mitjançant el Dret Penal. La data límit per transposar la directiva era el 28 de novembre de 2010.

La Fundació Catalunya Fons, l’Associació Catalana per la Defensa dels Drets Humans i  la Comissió per la Dignitat són les entitats que  van impulsar el manifest “Per la dignitat democràtica davant la banalització del nazisme”. Aquesta campanya  www.manifestdignitat.cat compta actualment amb 71 entitats d’àmbits com la cultura, la justícia, l’educació i el tercer sector i ajuntaments.

 

Valora
Rànquings
  1. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
  2. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  3. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
  4. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  5. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  6. Commemoració del 50è aniversari de les detencions dels 10 d'Alaquàs
  7. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  8. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines segueix amb la seva campanya de boicot a les empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  9. A l’abat de Montserrat, humilment
  10. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid