Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ràdio
"El Mural" recorda l'accident del metro de València

El programa de ràdio impulsat per Escola Valenciana rememora també el 25è aniversari de Ràdio Nou

06/10/2014 Comunicació

"El Mural", el programa de ràdio impulsat per Escola Valenciana i conduït per l'extreballadora de Ràdio Nou Amàlia Garrigós, ha dedicat el seu quart programa a l'accident del metro de València, el més greu que hi ha hagut mai a l'estat espanyol amb 43 morts i 47 ferits. 

El programa d’octubre s’ha convertit en un monogràfic que reconstrueix els fets de l’accident des de diferents perspectives amb motiu de la publicació del llibre "Lluitant contra l'oblit. El llarg trajecte de les víctimes del metro". Els micròfons de l'emissora s'han desplaçat fins a la línia 1 del metro, a les estacions de Jesús i de Plaça Espanya, on va tenir lloc el sinistre.

L'obra, editada per Sembra Llibres i escrita per Laura Ballester, és la narració del calvari viscut pels familiars i es publica vuit anys després de la tragèdia. Segons Garrigós, "veure tota la cronologia dels successos junta en un sol cos ens obliga a prendre consciència de la baixesa moral, ètica i humana d'aquells que ens governen". "L'accident no va ser ni inevitable ni imprevisible", rebla.

El programa especial entrevista la presidenta de l'associació de víctimes, Beatriz Garrote, així com la mateixa Ballester i l'editor de Sembra Llibres, Carles Girbés. A més, compta també amb un reportatge del periodista Pau Vendrell que relata els fets ocorreguts des del 3 de juliol de 2006 fins al dia de hui amb testimonis de familiars. Així mateix, hi intervenen el músic Pau Alabajos i el periodista Àlex Badia, de la productora audiovisual Barret.

25è aniversari de Ràdio Nou

"El Mural" ha recordat també els 25 anys de Ràdio Nou. Així, es recuperen les veus que van donar el tret de sortida a les emissions regulars d'aquell Canal Nou Ràdio primerenc amb la periodista Esperança Camps i el cap d'informatius d'aleshores, Francesc Bayarri. El rellotge marcava les 00:00h del 2 d'octubre de l’any 1989.

“El Mural d'Escola Valenciana deixa en evidència l'orfandat comunicativa que patim al dial i reivindica la ràdio com un mitjà necessari que comunique i divulgue valors, idees, pensaments, política, cultura, ciència i actualitat en clau valenciana i en valencià”, ha assenyalat Amàlia Garrigós.

Valora
Rànquings
  1. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  2. El 6 d'Octubre de 1934: la lluita per la República catalana
  3. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  4. La Vall d’en Bas acollirà una jornada sobre la repressió contra el maquis i les estratègies contrainsurgents del franquisme
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  6. Els joves de l’ANC criden a omplir Urquinaona el 5 d’octubre per reactivar la lluita independentista
  7. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  8. Decidim convoca el 9 d’Octubre a Paiporta sota el lema “Per la revolta de Paiporta”
  9. La Franja serà present a Lleida el 5 d’octubre en defensa de la terra
  10. Albinyana, Soler i Torra reclamen un programa radical i unitari per trencar amb l’estat espanyol
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid