Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Els Mossos d'Esquadra desallotgen Can Vies

Des del compte de Twitter de @SomCanVies, s’ha convocat a concentrar-se contra el desallotjament a les 20 h a la plaça de Sants.

26/05/2014 Drets i Llibertats

Aquest migdia, els Mossos d’Esquadra han iniciat el desallotjament  del Centre Social Autogestionat Can Vies complint ordres de l’Ajuntament de Barcelona. L'històric edifici okupat des de 1997, "exemple de resistència i bressol de lluites".

L'acció policial es produeix com a resposta a una resolució judicial que n'ordenava l'execució de la sentència, com havia sol·licitat TMB, propietària de la finca, una vegada han resultat infructoses les converses del districte amb els activistes. La Guàrdia Urbana ha tallat al trànsit a la plaça de Sants, i a petició de la policia catalana s'ha tancat l'estació de Mercat Nou de la línia 1 del metro.

Des del compte de Twitter de @SomCanVies, s’ha convocat a concentrar-se contra el desallotjament a les 20 h a la plaça de Sants. Més d’un centenar de persones ja ho han fet, però, a la plaça de Ramon Torres i Casanovas, i d’altres es manifesten just davant del cordó policial que impedeix apropar-se més.

De l’última reunió mantinguda amb l’Ajuntament va sortir l’ultimàtum llançat pel regidor de Sants-Montjuïc, Jordi Martí, qui alertava que no hi hauria més negociacions. El Consistori oferia als membres de Can Vies abandonar l’edifici voluntàriament per tal que perquè l’Administració municipal assumeixi la titularitat de l’immoble, el reformi per fer un equipament d’entitats i més endavant elabori un conveni de cessió d’ús per a les entitats. La Plataforma de Suport a Can Vies va rebutjar-ho perquè temien que, un cop s’acabessin les reformes, se’ls impedís poder tornar a accedir-hi, segons informa BTV

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  9. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  10. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid