Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Els Mossos d'Esquadra desallotgen Can Vies

Des del compte de Twitter de @SomCanVies, s’ha convocat a concentrar-se contra el desallotjament a les 20 h a la plaça de Sants.

26/05/2014 Drets i Llibertats

Aquest migdia, els Mossos d’Esquadra han iniciat el desallotjament  del Centre Social Autogestionat Can Vies complint ordres de l’Ajuntament de Barcelona. L'històric edifici okupat des de 1997, "exemple de resistència i bressol de lluites".

L'acció policial es produeix com a resposta a una resolució judicial que n'ordenava l'execució de la sentència, com havia sol·licitat TMB, propietària de la finca, una vegada han resultat infructoses les converses del districte amb els activistes. La Guàrdia Urbana ha tallat al trànsit a la plaça de Sants, i a petició de la policia catalana s'ha tancat l'estació de Mercat Nou de la línia 1 del metro.

Des del compte de Twitter de @SomCanVies, s’ha convocat a concentrar-se contra el desallotjament a les 20 h a la plaça de Sants. Més d’un centenar de persones ja ho han fet, però, a la plaça de Ramon Torres i Casanovas, i d’altres es manifesten just davant del cordó policial que impedeix apropar-se més.

De l’última reunió mantinguda amb l’Ajuntament va sortir l’ultimàtum llançat pel regidor de Sants-Montjuïc, Jordi Martí, qui alertava que no hi hauria més negociacions. El Consistori oferia als membres de Can Vies abandonar l’edifici voluntàriament per tal que perquè l’Administració municipal assumeixi la titularitat de l’immoble, el reformi per fer un equipament d’entitats i més endavant elabori un conveni de cessió d’ús per a les entitats. La Plataforma de Suport a Can Vies va rebutjar-ho perquè temien que, un cop s’acabessin les reformes, se’ls impedís poder tornar a accedir-hi, segons informa BTV

Valora
Rànquings
  1. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  2. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  7. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  8. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  9. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
  10. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid