Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
La CUP exposa al Parlament les raons de la seva abstenció

El diputat Quim Arrufat ha exposat les raons per les quals la CUP ha optat per abstenir-se en la votació d’avui al Parlament de Catalunya per demanar competències per fer el referèndum

16/01/2014 Política

El diputat de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) Quim Arrufat ha exposat al Parlament de Catalunya la posició de la Candidatura d’Unitat Popular-Alternativa d’Esquerres en la votació d’avui  per demanar competències per fer el referèndum afirmant que la candidatura independentista no vol sotmetre el procés a les exigències del marc constitucional espanyol ja que "l’Estat espanyol no és escenari en aquest conflicte, ha dimitit de la funció de ser un escenari vàlid per poder discutir res democràticament  que tingui a veure amb la sobirania del poble català."

Arrufat també ha argumentat que l'Estat ”és actor bloquejador, és actor sord, és actor cec, és actor immobilista i és actor negador i menyspreador dels drets col·lectius del poble català” i ha recordat que "nosaltres hem estat, som i serem independentistes dels Països Catalans".

Arrufat ha finalitzat el seu discurs demanant als parlamentaris que "quan torneu de Madrid, posem-nos a treballar d’una vegada  per materialitzar aquesta consulta."

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  4. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  5. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  6. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  7. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  8. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  9. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  10. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid