Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sanitat
La CUP a Berga presenta el projecte de Consorci Públic Sanitari

La formació assenyala que el consorci per l'Hospital Sant Bernabé inclou una Cooperativa sanitària de treball associat.  

24/01/2014 Salut

La CUP ha presentat la proposta d'un consorci sanitari públic per l'Hospital Sant Bernabé de Berga. El consorci estaria format per tres organismes: "l'Ajuntament de Berga, el Consell Comarcal.

La presència majoritària d'entitats públiques conferiria al nou consorci totes les garanties del dret públic tant pel que fa a la contractació de personal com pel que fa a les compres i la contractació de serveis.

La formació considera que seria molt poder comptar amb la participació també de la Generalitat en aquest consorci però "ens consta que, en aquests moments, la p olítica estratègica del Departament de Salut no inclou formar part de la constitució de nous consorcis sanitaris. Més aviat la tendència és la contrària: abandonar els consorcis dels quals formava part.

Amb aquesta proposta, la CUP demana a l'equip de govern de l'Ajuntament de Berga i al Patronat de l'Hospital que ordenin als seus serveis jurídics i a la gerència de l'hospital que es posin a treballar conjuntament en la reconversió de Sant Bern abé en consorci públic sanitari, i que ho facin en un procés obert al seguiment dels actuals patrons i el comitè d'empresa de l'hospital.

Tot i així, la formació remarca que el Departament de Salut de la Generalitat hauria de qui gestionés íntegrament el conjunt de la sanitat pública. "Trobem inadmissible la seva inhibició però, mal ens pesi, aquesta és la situació en què ens trobem i a partir d'aquests paràmetres és on es pot treballar i construir si volem fer alguna cosa més que queixar-nos"

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  4. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  5. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  6. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  7. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  8. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  9. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  10. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid