Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Beques
EL SEPC condemna la decisió de retirar les ajudes Erasmus
05/11/2013 Educació
SEPC SEPC

El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha condemnat la decisió del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports espanyol de retirar les ajudes Erasmus -de quantitats baixes i insuficients de per si- referents al curs 2013/2014 pels alumnes que no van rebre la beca general al curs que precedeix la seva estança internacional. Segons el SEPC, aquesta quantitat passa a estar pressupostada en d’altres partides dels Pressupostos Generals de l’Estat, en els què s’inclouen partides com Defensa.

El SEPC manifesta en la seva pàgina web que un cop més es veu com el Ministeri espanyol aprova mesures frontalment oposades als interessos de les estudiants del nostre país.  En aquesta línia, rebutja "aquesta mesura i es manté ferm en la decisió de lluitar per una educació pública i de qualitat; que garanteixi les prestacions i ajudes a totes les persones qui ho necessitin".

Segons el sindicat, aquesta decisió no només s’aplicarà als intercanvis que encara han de començar com aquells que s’inicien a l’inici del segon semestre universitari, sinó que també s’aplicarà a aquelles persones que a l’inici d’aquest curs escolar ja van iniciar el seu intercanvi internacional suposant que comptarien amb aquesta ajuda econòmica per poder sufragar la seva estança.

També assenyala que des de fa pocs cursos, les condicions per accedir a les beques generals s’han endurit i s’atorguen a capes més reduïdes de la població; sent totalment insuficients donades les diferents situacions econòmiques familiars per les què passen les classes populars dels Països Catalans. Així doncs, pel SEPC, moltes famílies que tenen dificultats econòmiques però que destinen un percentatge molt elevat del pressupost familiar a sufragar els costos de l’educació superior es trobaran amb problemes seriosos per poder finançar aquests costos inesperat.

Valora
Rànquings
  1. Mor Lluís Serra Sancho, històric independentista de Sant Andreu i membre de Meridiana Resisteix
  2. “La unitat nacional és el moll de l’os de l’independentisme”
  3. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  4. Actes d'homenatge al Txiqui i als darrers afusellats pel franquisme
  5. Dissabte 11 d'octubre, Sarau independentista a Igualada (30 anys de la inauguració del Jimmy Jazz)
  6. 27 de setembre de 1975
  7. Preservem el Maresme valora positivament la segona jornada de debat sobre el transport públic i el futur de la R1
  8. La llibertat viscuda no es pot esborrar, és la llavor de l`alliberament
  9. Més de cent entitats i col·lectius ja donen suport a la manifestació ruralista que sota el lema "Defensem la terra. Volem pobles vius"
  10. L’ANC denuncia les vulneracions de drets humans de l’Estat espanyol davant del Consell de Drets Humans de l’ONU
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid