Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
llengua
Somescola.cat rebutja la LOMQUE de Wert per atemptar contra el model català

L'entitat ha defensat la immersió lingüística com a garantia de la igualtat d’oportunitats i la cohesió social a Catalunya, en una roda de premsa celebrada davant l’IES Verdaguer de Barcelona.

22/10/2013 Llengua

La coordinadora d’entitats Somescola.cat ha expressat avui el seu rebuig total i contundent a LOMQUE. La coordinadora d’entitats cíviques i educatives afirma que l’anomenada Llei Wert atempta contra el model lingüístic escolar català. Somescola.cat també s’ha volgut solidaritzar amb la comunitat educativa, convençuda que es negarà a aplicar una reforma legislativa que resta pendent de l’aprovació final al Senat.

L'entitat considera que la Llei Wert és retrògrada, reaccionària i centralista, feta a partir d’obsessions ideològiques del ministre espanyol, atemptant contra les bases del consens social i educatiu bastit durant 30 anys a Catalunya. Així, demana al govern que continuï blindant l’escola catalana i els seus docents, defensant el marc legal actual.

També ha afirmat que se sumarà a la important mobilització social que es preveu per fer front a l'aplicació d'aquesta llei educativa, que no resol cap dels problemes que té plantejats l’educació al nostre país. A més, la plataforma farà arribar la seva reivindicació als estaments europeus que avaluen les polítiques educatives.

 

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid