Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Res a celebrar
La Biblioteca de Catalunya no tancarà el 12-0

Els treballadors i treballadores manifesten que no tenen res a celebrar, i que Catalunya té la seva pròdia Diada

01/10/2013 Política

A petició d’un grup de treballadors i treballadores, la Biblioteca de Catalunya obrirà les sales de consulta el dia 12 d’octubre en l’horari habitual dels dissabtes, de 9 a 14 h.

Aquesta acció la duen a terme de forma voluntària sense percebre cap compensació ni econòmica ni en hores de lliure disposició. També remarquen que la iniciativa no és institucional, sinó personal.

Apunten en el seu manifest que es pretén celebrar un agermanament entre territoris, però "allò que en realitat commemora és l’expansió d’un imperi que no va respectar les diverses cultures envaïdes, i que manté aquesta tradició".

Denuncien que l’Estat espanyol "ens nega reiteradament el dret a decidir quina és la forma de convivència que volem exercir amb la resta dels pobles, i no protegeix, sinó que dificulta, l’ús i el desenvolupament de la nostra llengua i la nostra cultura".

A més, considern que Catalunya ja té la seva pròpia diada nacional, nascuda "com a reivindicació d’aquests drets que reclamem".

Per la seva banda, Bibliotecaris-Documentalistes per la Independència donen suport a la voluntat de deixar de seguir celebracions que no tenen res a veure amb les tradicions pròpies catalanes com és el 12 d’octubre, o d’altres com l’anomenat Día de la Biblioteca (24 d’octubre)

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  8. Denuncien l’amenaça de desnonament de deu famílies vulnerables al barri de Navas de Barcelona
  9. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  10. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid