Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repic de campanes
L'ANC de Berga respon al bisbe de Solsona

L'acusa de mostrar "poca sensibilitat" amb la causa catalana i li agraeix el ressò mediàtic que ha aconseguit el repic de campanes després de la crida al boicot

09/09/2013 Política

L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) de Berga ha agraït al bisbe de Solsona, Xavier Novell, el ressò mediàtic que ha aconseguit el repic de campanes que ha de donar inici a la Via Catalana.

Fa uns dies Novell va cridar a boicotejar el toc de campanes, postura que ja li va valer una xiulada i escridassada a Solsona. En concret va demanar als rectors de la seva diòcesi que no deixin que les campanes sonin l'11 de Setembre a les 17.14 per donar el tret de sortida a la cadena humana. Novell no volia, va dir, "involucrar oficialment l'Església en la seva opció política". Tot i així seran els rectors els que tindran l'última paraula.

Fins ara l'ANC no havia respost la proposta del bisbe, però aquest dilluns l'ANC de Berga ha demanat que toquin les campanes i ha acusat Novell de demostrar "poca sensibilitat" amb la causa "més justa que el nostre poble es pot plantejar".

"Confiem en les persones que el dia 11 a les 17.14 tocaran les campanes. Confiem en el seu patriotisme. Confiem que sabran veure la importància i la transcendència d'aquest petit gest que se'ls demana. Confiem que sabran estar a l'alçada del moment històric que ens ha tocat de viure", manifesta l'assemblea en una carta oberta.

Segons l'ANC, encara que l'Església tingui propietat sobre els campanars, aquests "són patrimoni de tothom", i recorda que abans de l'ús generalitzat de les vies de comunicació "les campanes jugaven una funció civil importantíssima i l'església assumia aquestes funcions amb tota normalitat".

En aquest sentit, afirma que "tot plegat formava part d'una manera d'entendre la vida que connectava la religió amb la societat, cosa que pel que anem veient a vostè li interessa poc", etziba.

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. La Coordinadora Antimonarquica de Comarques Gironines convoca a una manifestació a la plaça del Vi
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  8. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  9. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid