Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
DRETS LINGÜÍSTICS
Un llibre recull 13 casos de discriminació lingüística

Ignasi Bea, regidor de la CUP a Sant Cugat, publica en el seu primer llibre diversos casos de discriminació per part de cossos policials per parlar en català

28/08/2013 Drets i Llibertats

Avui el singulardigital.cat anuncia que el regidor de la CUP a Sant Cugat Ignasi Bea publicarà el dia 2 de setembre un llibre sobre diversos casos de discriminació lingüística. "Avui en dia als Països Catalans encara hi ha moltes, masses, agressions lingüístiques per part dels cossos policials", explica Ignasi Bea. "Hi ha molta desigualtat entre territoris: mentre que a Catalunya la majoria de gent és conscient que la immersió lingüística és important i s’aposta per la llengua pròpia, al País Valencià i a les Illes Balears s’hi ha fet unes polítiques molt coherents enfocades a acabar amb el català en un període curt de temps", es lamenta, a l'hora que argumenta que "malauradament, l’anticatalanisme té rèdit electoral". "Cal conscienciar que no tot arreu és Catalunya", sentencia.

Ignasi Bea Seguí va néixer a Barcelona al 1984. Regidor de les CUP a Sant Cugat del Vallès des del 2011, és politòleg i estudia un màster en història. La seva voluntat de denúncia l’ha portat a escriure el seu primer llibre "¡En cristiano! Policia i Guàrdia Civil contra la llengua catalana", de Cossetània Edicions, que veurà la llum el proper dilluns 2 de setembre. En aquest llibre, Bea repassa 13 casos de discriminació lingüística arreu dels Països Catalans des del 1996 fins al 2012.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  7. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  8. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  9. L'extrema dreta manté Perpinyà, però el mapa municipal de la Catalunya Nord queda fragmentat
  10. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid