Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
TERRITORI
Les plataformes Aturem BCNWorld i No a la MAT s'han presentat a Valls

Les plataformes s'han presentat a Valls aquest dilluns 29 en el marc del cicle de xerrades que la CUP organitza cada dilluns a Mas Miquel. Cinquanta persones de diversos municipis han seguit les explicacions dels greus efectes sobre el territori, l'economia i les persones que aquests projectes tindrien, i han participat en el debat final

31/07/2013 Territori
Joan Pons, portaveu d'Aturem BCNWorld, ha denunciat les modificacions legals que la Generalitat ha inclòs en una proposta de llei: rebaixa d'impostos al sector del joc del 10 al 21%, eliminació de la prohibició d'entrada als casinos de menors d'edat i ludòpates; eliminació de la prohibició que els casinos no siguin visibles des de la via pública o l'exterior de l'edifici; eliminació de la prohibició que els casinos ofereixin crèdit per a jugar; extensió del permís d'instal·lació de casinos i màquines escurabutxaques a tots els terrenys compresos en el Consorci Recreatiu Turístic (CRT), que inclou Port Aventura i els actuals camps de golf, entre altres zones. Pons ha recordat que actualment el 3% de la societat pateix ludopatia i què BCNWorld és contrari al desenvolupament d'un model turístic de qualitat i amb repercussió sobre el territori.
Andreu Escolà, portaveu de la plataforma Xarxa Sud, ha explicat que la MAT és part d'un projecte europeu d'interconnexió de xarxes que serveix només als interessos de les grans empreses generadores i distribuïdores d'energia, però no a la població: “del què es tracta és de moure l'energia amunt i avall, comprar i vendre en funció dels interessos de cada moment de les grans empreses”. Escolà ha explicat que aquestes empreses més guanyen com més construeixen, a través del finançament públic, i per tant busquen fer el màxim de kilòmetres possible. Escolà recorda que en el transport d'energia se'n perd un 15% i que l'interès general es troba en un sistema basat en la producció al costat dels punts de consum i en la petita producció autogestionada, model que estan impedint i s'estan carregant amb reformes legals. “Un projecte d'aquestes característiques no té sentit quan portem cinc anys de caiguda del consum energètic, només s'explica pel negoci de REE i el de grans empreses alemanyes que estan construint plantes solars a l'Àfrica”.
Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2020 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid