Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ESpeculació
Presentació pública de l'Assemblea Aturem Bcn World a Salou
18/02/2013 Territori

Tot i la prohibició per part de l'Ajuntament de Salou, sense notificació ni cap tipus de justificació, de fer la xerrada a l'interior de la Biblioteca Municipal de Salou, unes 30 persones es van reunir ahir davant la Biblioteca per assistir a la xerrada a càrrec de tres membres de l'Assemblea Aturem Bcn World.

Un dels membres de l'Assemblea va començar la xerrada denunciant l'atemptat contra la llibertat d'expressió que suposa el fet que una regidora en nom de l'equip de govern, prohibeixi mitjançant una trucada a la biblioteca, el dret a expressar una opinió contrària al projecte de Bcn World; en aquest sentit, va dir que es reafirmaven encara més, en que darrere Bcn World hi ha opacitat, secretisme i falta d'informació.

Un cop es va denunciar aquest fet, el primer membre de l'Assemblea va parlar sobre el model d'especulació i la falta de transparència que suposa el projecte. En aquest sentit, va dir que aquest model perpetua l'especulació immobiliària més salvatge, que ja s'ha mostrat ineficaç econòmicament i l'artificialització de la costa daurada.

També va recordar els antics negocis fraudulents de l'empresari que hi ha darrere de Bcn World i la falta d'informació que s'ha donat a la població sobre el projecte. Aquest membre també va recordar que actualment, estem veient que darrere la majoria de casos de corrupció que s'estan destapant hi ha l'especulació immobiliària, i que en aquest sentit caldria abandonar definitivament el model especulatiu per un model sostenible pel territori.

En segon lloc va parlar un altre ponent sobre l'impacte ambiental que produiria aquest projecte per a la zona, denunciant l'alt consum d'aigua que s'hauria d'aportar del riu Ebre, el perill de risc químic que podria suposar l'augment de volum de persones en una zona propera a la indústria química, i la destrucció d'una zona amb un patrimoni natural en flora i fauna prou important com potser la séquia major.

L'últim membre de l'Assemblea es va referir al turisme que aportarà de baixa qualitat, assegurant que no revertirà en el comerç local, farà augmentar els preus dels habitatges i perpetuarà un turisme de "sol i platja" que l'any 2008 la Generalitat de Catalunya ja assegurava que havia patit un estancament i calien combinar altres formules. Aquest membre també va assegurar que darrere tot projecte polèmic hi ha una promesa de "creació de milers de llocs de treball" recordant altres casos com Marina d'Or, Terra Mítica o la última reforma laboral.

Sobre els llocs de feina va assegurar que no se'n crearien 20.000 directes i 20.000 indirectes com han promès, però que en tot cas, serien treballs precaris i temporals, perpetuant l'actual incapacitat dels governants d'aconseguir reduir l'atur amb treballs estables.

Assemblea Aturem Bcn World

L'Assemblea Bcn World neix amb la finalitat de lluitar contra la implantació del macroprojecte de Bcn World a les localitats de Salou i Vila-seca. L'Assemblea s'oposa a un projecte que perpetua l'especulació inmobiliària (un model fracassat amb l'esclat de la bombolla inmobiliària), la destrucció del territori, la corrupció i els negocis de l'entramat de l'empresari Enrique Bañuelos, la temporalitat i la precarietat laboral i el turisme de baixa qualitat.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Dos anys d’Illa: el fracàs també té còmplices
  4. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  5. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  6. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  7. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Habitatge o caos
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid