Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Llanos de Luna persona "non grata" a Girona

La moció aprovada qualifica l'actitud de la delegada com la d'una "virreina d'una colònia" i critica la seva posició "hostil" cap a la ciutat.

27/03/2013 Política

Girona s'ha convertit en la primera ciutat que declara la delegada espanyola a Catalunya, María de los Llanos de Luna, persona 'non grata'. La moció presentada per la CUP durant un ple extraordinari, va tenir el suport de l'equip de govern de CiU i els regidors d'ICV. El PP va votar en contra i el PSC es va abstenir.

El text qualifica l'actitud de la delegada com la d'una "virreina d'una colònia" i critica la seva posició "hostil" cap a la ciutat, per haver portat als jutjats la contractació dels trens de l'Onze de Setembre i la declaració de territori lliure i sobirà. "No ho aprovem per caprici", va remarcar l'alcalde, Carles Puigdemont.

Per la CUP, la mesura és una resposta a la persecució de l’Estat espanyol i, en concert, de la delegada del govern espanyol, contra l’Ajuntament de Girona pel simple fet d’haver mostrat el seu suport i compromís amb el procés d’alliberament nacional català.

La formació va demanar fermesa al conjunt del consistori davant del que va qualificar com "un nou atac de l'espanyolisme contra la llibertat d'expressió i els drets nacionals del poble català", i va instar els grups municipals a donar suport a la proposta. La CUP també va reafirmar el seu suport a l’alcalde i l’equip de govern municipal en els processos judicials que hi ha en marxa.

La CUP també va reivindicar el paper inequívocament protagonista dels municipis en la construcció nacional dels Països Catalans, i va defensar la necessitat de continuar impulsant mesures d'aquest tipus, que ajudin el país a avançar cap a l'exercici del dret d'autodeterminació. Per tot això va fer una crida el món local a mantenir-se ferm en la defensa de l'exercici de la democràcia plena i el reconeixement dels drets nacionals de les catalanes i les catalans, i a no deixar-se intimidar per les amenaces i les coaccions de l'Estat espanyol.

Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  3. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  4. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  5. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  6. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  9. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  10. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid