Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Llanos de Luna persona "non grata" a Girona

La moció aprovada qualifica l'actitud de la delegada com la d'una "virreina d'una colònia" i critica la seva posició "hostil" cap a la ciutat.

27/03/2013 Política

Girona s'ha convertit en la primera ciutat que declara la delegada espanyola a Catalunya, María de los Llanos de Luna, persona 'non grata'. La moció presentada per la CUP durant un ple extraordinari, va tenir el suport de l'equip de govern de CiU i els regidors d'ICV. El PP va votar en contra i el PSC es va abstenir.

El text qualifica l'actitud de la delegada com la d'una "virreina d'una colònia" i critica la seva posició "hostil" cap a la ciutat, per haver portat als jutjats la contractació dels trens de l'Onze de Setembre i la declaració de territori lliure i sobirà. "No ho aprovem per caprici", va remarcar l'alcalde, Carles Puigdemont.

Per la CUP, la mesura és una resposta a la persecució de l’Estat espanyol i, en concert, de la delegada del govern espanyol, contra l’Ajuntament de Girona pel simple fet d’haver mostrat el seu suport i compromís amb el procés d’alliberament nacional català.

La formació va demanar fermesa al conjunt del consistori davant del que va qualificar com "un nou atac de l'espanyolisme contra la llibertat d'expressió i els drets nacionals del poble català", i va instar els grups municipals a donar suport a la proposta. La CUP també va reafirmar el seu suport a l’alcalde i l’equip de govern municipal en els processos judicials que hi ha en marxa.

La CUP també va reivindicar el paper inequívocament protagonista dels municipis en la construcció nacional dels Països Catalans, i va defensar la necessitat de continuar impulsant mesures d'aquest tipus, que ajudin el país a avançar cap a l'exercici del dret d'autodeterminació. Per tot això va fer una crida el món local a mantenir-se ferm en la defensa de l'exercici de la democràcia plena i el reconeixement dels drets nacionals de les catalanes i les catalans, i a no deixar-se intimidar per les amenaces i les coaccions de l'Estat espanyol.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  4. Risc més esforç és igual a riquesa?
  5. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  6. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  7. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  8. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  9. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  10. Carme Travesset recorda Blanca Serra al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid