Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
Encesa de l'estelada a Sant Cugat del Vallès

L'acte tindrà lloc a la Plaça d’Octavià, davant del Monestir, el 2 de febrer, dia de la Candelera, a les 7 del vespre

29/01/2013 Política
Cartell anunciant l'encesa de l'estelada a San Cugat del Vallès Cartell anunciant l'encesa de l'estelada a San Cugat del Vallès

Sant Cugat per la Independència – Assemblea Nacional Catalana, organitza l’encesa d’una estelada gegant, amb 4.000 espelmes, que ocuparà una superfície de 526m2. Acte que tindrà lloc el proper dissabte, 2 de febrer, a les 7 del vespre, a la Plaça d’Octavià, davant del monument més emblemàtic de Sant Cugat: el Monestir.

L’estelada d’espelmes, una iniciativa sorgida a Verges per il·luminar el nostre camí cap a la independència, ha anat passant per diversos pobles i ciutats del país i, ara, arriba a Sant Cugat.

L’encesa de les darreres espelmes anirà a càrrec de diverses persones significatives de Sant Cugat, i la darrera l’encendrà l’alcaldessa, la Sra. Mercè Conesa.

A més de la seva gran càrrega simbòlica, l’estelada d’espelmes té una component participativa molt important; a més del gran nombre persones que prenen part directament en la seva realització, poden col·laborar-hi totes aquelles persones quevulguin comprant el tiquets de les espelmes necessàries per confeccionar l’estelada i, un cop apagada l’estelada, tothom es podrà endur les espelmes a casa, com a record.

Mentre es vagin encenent les espelmes hi haurà actuacions de diversos grups de cultura popular de la ciutat; una vegada encesa tota l’estelada faran uns breus parlaments dos membres del Secretariat Nacional de l’ANC, l’Àngels Folch i en Jaume Terribes, i la Sra. Mercè Conesa; per cloure l’acte, actuarà el grup d’animació “El pot petit”, amb l’espectacle “De tots colors” i cant coral amb cantaires de diferents corals.

A la Vall de Núria

Vall de Ribes per la Independència conjuntament amb l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) organitzen també una jornada reivindicativa a Núria el mateix 2 de febrer que culminarà amb l'encesa de 2.600 espelmes que formaran sobre la neu “l'estelada més alta dels Països Catalans” així com la I Baixada de Torxes per la Independència.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  9. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  10. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid