Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Infrastructures
La CUP alerta que l'arribada del TAV a Girona pot perjudicar als usuaris del tren convencional

La formació anuncia que no assistirà a la inauguració oficial i anima els veïns a mobilitzar-se per evidenciar el descontentament ciutadà.

 

12/12/2012 Territori

La CUP ha anunciat que no assistirà als actes oficials d'inauguració de l’arribada del TAV a Girona, i ha animat la ciutadania i les entitats a mobilitzar-se per fer palès el descontentament i el rebuig a la gestió del projecte ferroviari.

La dormació considera que la imminent arribada del TAV a Girona pot suposar canvis en el servei del tren convencional que perjudiquin seriosament els milers d’usuaris gironins que en fan ús diàriament. En aquest sentit, la CUP ha reclamat que s’aclareixin les incògnites que hi ha respecte al futur servei i com afectarà la seva posada en marxa al tren convencional.

D'una banda hi ha la previsió que circulin diàriament 8 AVE i 8 AVANT, i no s’ha confirmat si es mantindran els actuals trens de mitja distància. La formació tem que alguns trens regionals puguin ser suprimits per tal d'evitar competència a l'AVE tal i com ha passat a Lleida, que només s'han deixat en servei alguns regionals molt lents per tal d'afavorir el tren AVANT, amb un preu molt més elevat.

La CUP també ha criticat el fet que els AVE no tinguin connexió directa amb Perpinyà, així com l’elevat preu que es calcula que tindrà l’abonament mensual, que podria oscil·lar entre 300 i 400 euros. Respecte a la durada dels trajectes entre Girona i Barcelona, d’uns 40 minuts, la CUP ha recordat que fa uns anys el tren convencional feia el trajecte en 50 minuts. En aquest punt, la formació s’ha preguntat si “tants milions i molèsties valien la pena per estalviar 10 minuts de trajecte”.

Finalment la CUP ha mostrat el seu desacord amb l’estat en què es troba el Parc Central, víctima de les sobres del TAV, i ha tornat a lamentar que els veïns de les rodalies no hagin estat compensats pels anys de molèsties i patiments que els ha suposat aquestes obres.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid