Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Infrastructures
El govern espanyol als jutjats per prevaricació en la tramitació del Quart Cinturó

"Agradi o no als defensors del Quart Cinturó, l'expedient del Quart Cinturó entre Terrassa i la Roca del Vallès sotmès a informació pública el juliol del 2010 ha caducat"

20/12/2012 Territori
Presentació de la denúncia en roda de premsa Presentació de la denúncia en roda de premsa

La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) ha presentat una denúncia penal per presumpta prevaricació als Jutjats d'Instrucció de Madrid, ja que considera la  resposta  del Ministerio a la petició i certificació de caducitat contravé el marc legal, i comporta una resolució atípica tan arbitrària que ultrapassa el dret administratiu i s'endinsa en el Codi Penal.

I és que "agradi o no als defensors del Quart Cinturó, l'expedient del Quart Cinturó entre Terrassa i la Roca del Vallès sotmès a informació pública el juliol del 2010 ha caducat" afirma la plataforma.

La CCQC manifesta públicament que està cansada de buscar el diàleg constructiu amb l'Administració, d'utilitzar la via administrativa i contenciosa administrativa, i de rebre respostes tan poc responsables i mancades de fonament com la que hem rebut. Aquesta Administració de l'Estat no mereix doncs cap altra resposta.

Una nova tramitació

La plataforma remarca que si algun dia aquests que postulen el consum il·limitat disposen de fons per recuperar el projecte l'hauran de tramitar de nou. Ara bé, esperen que mentrestatant, "haver estat capaços de redreçar un model territorial, energètic, de mobilitat i de consum que ara per ara continua sense adequar-se als creixents reptes ambientals i socials".

També espera que  l'Administració de l'Estat o la de la Generalitat iniciïn un procés de debat amb el conjunt d'agents, opositors inclosos, i que situï el debat sobre les infraestructures en marges de racionalitat i sostenibilitat.

L'estat del Quart Cinturó en 5 minuts

El Quart Cinturó, B40, autovia orbital de Barcelona o A7, és un projecte d'autovia que des de Vilafranca del Penedès hauria d'arribar a Sant Celoni tot creuant el terç nord de la plana del Vallès en paral·lel al traçat de l'autopista AP7 (per damunt de Terrassa, Sabadell, Granollers i Cardedeu).

El projecte, nascut el 1966 i impulsat per l'estat espanyol, és integrat el 1985 en el Pla de Carreteres de la Generalitat de Catalunya. El 1995 el Ministerio de Fomento encarrega la redacció de l'estudi informatiu del tram Abrera-Sant Celoni. 3 anys més tard, i després de la forta oposició ciutadana i d'alguns ajuntaments, fracciona l'encàrrec en tres trams: Vilafranca-Abrera, Abrera-Terrassa i Terrassa-Sant Celoni.

El Quart Cinturó està inclòs en el Plan Estratègico de Infraestructuras y Transporte 2005-2020. El 2010 la Generalitat de Catalunya aprova el Pla Territorial Parcial de la regió metropolitana de Barcelona (PTMB), en el qual es dibuixen fins a tres alternatives de traçat i s'estableixen condicionants ambientals que s'han d'integrar en el projecte.

Per l'any 2012 no hi ha dotacions pressupostàries que permetin altres actuacions que no siguin fer algunes petites obres en el tram Abrera-Terrassa i completar estudis informatius. (situació actual)


Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid