Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Denuncien assetjament policial a membres d'Arran a Sóller

Tot i està amenaçats de multes, reben trucades telefòniques de la Guàrdia Civil als seus mòbils personals, tot pressionant-los perquè es presentin a la caserna.

04/09/2012 Política
Protesta d'Arran per la presència militar a Sóller Protesta d'Arran per la presència militar a Sóller

L’organització antirepressiva Alerta Solidària i la juvenil Arran han denunciat, en un comunicat, la repressió que està patint l’assemblea d’Arran Sóller a causa d'una acció en protesta per la presència de vaixells de l’armada britànica al Port de Sóllerel passat 18 d'agost. En aquest actes de protesta, dos militants d’Arran foren retinguts i identificats per la Guàrdia Civil quan intentaven desplegar una pancarta.

El text del comunicat assenyala, que el moment de la retenció i identificació, els joves patiren coaccions i amenaces de sancions econòmiques referents a uns fets que no s’havien portat a terme; com en els dies següents, durant els quals els joves van rebre rebut fins a 7 telefonades de la Guàrdia Civil als seus mòbils personals, tot pressionant-los perquè es presentin a la caserna.

Per a les dues organitzacions, es tracta d'un nou cas repressiu que "s’emmarca en l’onada que estan vivint els Països Catalans i Mallorca en els darrers mesos. Concretament a l’illa, els casos repressius es multipliquen arreu dels pobles i Ciutat arribant a generar una situació que no es vivia des del franquisme".

Valora
Rànquings
  1. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  2. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  7. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  8. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  9. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
  10. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid