Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Xirinacs
Acte en memòria de Xirinacs davant la presó Model

L'acte ha recordat el compromís de Xirinacs en la lluita per l'amnistia i les llibertat nacionals

07/09/2012 Història

Aquest matí s'ha realitzat un acte davant la presó Model de Barcelona i al bar "Modelo", convocat per L’ICIP, Angle Editorial i la Fundació Randa en homenatge al pensador i activista independentista Lluís Maria Xirinacs. La trobada reivindicativa i la roda de premsa s'ha fet coincidint amb els cinc anys de la mort de Xirinacs aquest agost i en el context de la gran mobilització per la independència de la marxa de l'ANC.

Aquest acte de memòria s'ha realitzat davant de la presó Model de Barcelona on Xirinacs va protagonitzar les protestes per l'Amnistia abans i després de la mort física del dictador Franco. A l'acte  també s'hi ha presentat el llibre El valor humà de la pau i altres textos inèdits, obra de Xirinacs, editat per l'ICIP i Angle Editorial dins la col·lecció "Clàssics de la pau i la noviolència".


Rafael Grasa, president de l'Institut Català per la Pau, ha recordat i elogiat la figura de Xirinacs, que ha descrit com "un lluitador per la pau, un desobedient civil que anava a buscar l'origen de les coses". A l'acte també hi ha intervingut Arcadi Oliveres, un dels deixebles de Xirinacs durant els anys setanta, que ha recordat els principis i la tenacitat de Xirinacs.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  6. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  7. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  8. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid