Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Xirinacs
Acte en memòria de Xirinacs davant la presó Model

L'acte ha recordat el compromís de Xirinacs en la lluita per l'amnistia i les llibertat nacionals

07/09/2012 Història

Aquest matí s'ha realitzat un acte davant la presó Model de Barcelona i al bar "Modelo", convocat per L’ICIP, Angle Editorial i la Fundació Randa en homenatge al pensador i activista independentista Lluís Maria Xirinacs. La trobada reivindicativa i la roda de premsa s'ha fet coincidint amb els cinc anys de la mort de Xirinacs aquest agost i en el context de la gran mobilització per la independència de la marxa de l'ANC.

Aquest acte de memòria s'ha realitzat davant de la presó Model de Barcelona on Xirinacs va protagonitzar les protestes per l'Amnistia abans i després de la mort física del dictador Franco. A l'acte  també s'hi ha presentat el llibre El valor humà de la pau i altres textos inèdits, obra de Xirinacs, editat per l'ICIP i Angle Editorial dins la col·lecció "Clàssics de la pau i la noviolència".


Rafael Grasa, president de l'Institut Català per la Pau, ha recordat i elogiat la figura de Xirinacs, que ha descrit com "un lluitador per la pau, un desobedient civil que anava a buscar l'origen de les coses". A l'acte també hi ha intervingut Arcadi Oliveres, un dels deixebles de Xirinacs durant els anys setanta, que ha recordat els principis i la tenacitat de Xirinacs.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  3. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  4. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  5. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  6. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  7. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  8. Mor Josep Vilarasau i Salat
  9. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  10. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid