Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ANC
Ocupació del castell de Montsoriu a la comarca de la Selva

Durant unes es hores es va ocupar el castell amb un caire festiu i reivindicatiu, amb el mateix esperit que l’ANC vol que s’arribi a la independència.

02/07/2012 Política

Ahir, unes 250 persones van pujar al turó de Montsoriu i van gaudir de la Festa Major de Sant Pere organitzada pels Amics del Castell que porta el seu nom , i van participar l'acte de la Marxa cap a la Independència promoguda per les seccions terrirorials de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) de les localitats veïnes: Arbúcies, Breda, Riells i Viabrea i Sant Hilari Sacalm.

Sota el títol “Fem un cim per la independència. Ocupació Pacífica del Castell de Montsoriu”, l’acte va consistir en fer tres marxes sortint des de sengles municipis de la comarca de la Selva: Arbúcies, Breda i Riells i Viabrea, fins arribar al Castell de Montsoriu.

Un cop arribats al cim, es va fer un esmorzar popular així com visites guiades teatralitzades a la fortificació recordant tant la seva història com la de la comarca on està ubicada, en motiu del vintè aniversari de Amics del Castell de Montsoriu, que des dels seus inicis vetlla per la restauració i promoció del monument.

La part final de l’acte va arribar quan es va desplegar una estel·lada de grans dimensions a la torre de l'homenatge del castell seguida per un la lectura del manifest “Marxa cap a la independència”, de l’ANC, acompanyats pels Flabiolaries del Montseny. La pluja no va poder deslluir l'acte que va finaltizar amb el cant dels Segadors.

"L’origen, creixement i decadència del Castell de Montsoriu, el més gran en temps del major esplendor dels Països Catalans, és paral·lel al de la nostra Nació. Per aquest motiu, el sentit que tenia aquest acte és que el poble l’ocupés de manera pacífica i festiva, amb el mateix esperit que l’ANC vol que s’arribi a la independència", segons els organitzadors

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  6. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  7. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  8. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  9. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  10. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid