Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#ésElx
La campanya via Twitter per l'ús del topònim “Elx” pren embranzida

Més de 25 queixes presentades a l’Ajuntament d’Elx i, per extensió, al Síndic de Greuges per l’incompliment constant de la legislació lingüística vigent per part de l’equip actual de govern

09/07/2012 Cultura
el nom de la meva ciutat és Elx el nom de la meva ciutat és Elx

Fa un parell de mesos, El Tempir, Associació Cívica per la Llengua a Elx va decidir engegar una campanya via Twitter amb les etiquetes “#ésElx” i “#ElnomésElx”, davant el fet que l'Ajuntament d'Elx va començar a difondre el logo corporatiu únicament en castellà sense respectar la legalitat lingüística vigent.

"Defensar l’ús institucional i oficial de la nostra llengua"

Paral·lelament a la campanya, a finals del mes passat es va constituir a instàncies d'El Tempir la “Plataforma per l’Ús del Valencià a Elx” per reivindicar l’ús del valencià en l’Ajuntament d’Elx en totes les seues manifestacions institucionals. L’objectiu de la plataforma serà coordinar totes les accions possibles amb la finalitat de defensar els drets lingüístics dels il·licitans, vigilar les accions públiques de l’Ajuntament i denunciar-ne els abusos lingüístics, crear iniciatives de difusió a través de les xarxes socials.

Ara ja porten més de 25 queixes presentades a l’Ajuntament d’Elx i, per extensió, al Síndic de Greuges per l’incompliment constant de la legislació lingüística vigent per part de l’equip actual de govern. Davant d'aquesta situació, la Plataforma ja està preparant actes reivindicatius.

Darrera de la Plataforma hi ha les següents entitats: El Tempir, Associació Cívica per la Llengua a Elx; l'Institut d’Estudis Comarcals del Baix Vinalopó; el Casal Jaume I d’Elx i els Xiquets d’Elx.

Aquest llistat d’entitats i associacions no està tancat ja que es veurà ampliat durant les pròximes setmanes amb noves incorporacions d’altres col·lectius interessats a formar-ne part.

 

 

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. La màfia castellana
  6. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  7. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid