Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Salut
El primer insubmís a l'euro per recepta

La farmàcia no pot negar el medicament encara que no es pagui l'euro per recepta

05/07/2012 Drets i Llibertats

Joan Ferrer és un pensionista veí de Berga de 75 anys que ha decidit declarar-se insubmís a l'euro per recepta i fer-ho públic, amenaçant fins i tot amb fer vaga de medicaments. Des que es va implantar la mesura, s'han produït diversos casos de persones que han evitat comprar medicaments per no haver de pagar l'augment, però Ferrer s'ha declarat obertament insubmís.

Aquest pintor de professió ha enviat una carta al Catsalut per fer pressió perquè es reconsideri la mesura. Segons explica DBerguedà, aquest dimecres Ferrer va acudir a la farmàcia i es va negar a pagar els 6 euros que li tocaven corresponents a sis receptes.

Són només alguns dels medicaments que es pren l’artista berguedà després d’haver patit un càncer d’esòfag. Tot i així, no està exempt de l'euro per recepta, i el volen obligar a pagar uns 15 euros més al mes per tractar-se.

Ferrer, però, té clar que no els pagarà i amenaça amb fer vaga de medicaments si el Departament de Salut no fa marxa enrere i es replanteja l’euro per recepta. Així ho expressa en una carta que ha fet arribar al CatSalut. En funció de què li responguin es negarà a prendre’s cap més medicament, només els calmants pel dolor.

La farmàcia no pot negar el medicament encara que no es pagui l'euro per recepta

Ferrer ha fet constar a la farmàcia que no considera just l'euro per recepta, i al centre li han fet omplir un formulari del Servei Català de la Salut pels pacients que no volen pagar la taxa. Un cop omplert la farmàcia expedeix igualment el medicament.

Com en tot incompliment d'una norma, les conseqüències poden anar des d’una multa fins a un embargament. Però a Ferrer això no l’espanta ja que té clar que s’ha de fer pressió i que la seva manera de fer-ho és demanant a la Generalitat que reconsideri la mesura de fer pagar els medicaments a les persones que com ell cobren una pensió baixa, que no arriba als 900 euros. Ferrer cobra 832 euros, uns diners que no li arriben ni per pagar les despeses de la pintura. "No demano caritat”, afirma.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  3. Fa un any que ens va deixar l'amic i company Joan Rocamora i Aguilera
  4. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  5. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  6. L’amic, el germà
  7. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  8. Castelló per la Llengua commemora el 93è aniversari de les Normes de Castelló
  9. IAEDEN-Salvem l’Empordà denuncia que la finca de Garbet incompleix la normativa i restringeix l’accés a un camí tradicional
  10. El Govern blinda 1.700 pisos com a parc públic en una victòria històrica de les llogateres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid