Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Franja de Ponent
Els miners de Mequinensa es mobilitzen contra les retallades

És una de les primeres explotacions mineres que es veuran afectades per les retallades

07/06/2012 Laboral

En els darrers dies, els miners de Mequinensa estan protagonitzen diverses mobilitzacions contra les retallades. La mina subterrània de la localitat, en la qual treballen al voltant de mig centenar de persones, és una de les primeres explotacions que es veuran afectades per les retallades, segons alerten els sindicats. A la localitat aragonesa d'Ariño, els miners també s'han sumat a les mobilizacions.

A Mequinensa, el passat cap de setmana van realitzar una acampada a les dependències d'accés a la mina, com a mesura de protesta tal com van acordar  a l'assemblea de treballadors.

Dilluns passat va fer una manifestació corejant com "Més carbó, menys xoriços" i també van cantr una adaptació de la cançó "Resistiré", en la qual van reivindicar l'educació pública i l'ensenyament al món rural.

També van realitzar talls a  la via del tren en l'accés a la central tèrmica d'Andorra per bloquejar el subministrament de carbó d'importació a aquestes instal·lacions.

En darrer dels talls, els antidisturbis de la Guàrdia Civil van obligar als miners a abandonar la via per desbloquejar el pas del tren, després de qualificar com a "il·legal" aquesta acció.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. La màfia castellana
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. L'extrema dreta manté Perpinyà, però el mapa municipal de la Catalunya Nord queda fragmentat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid