Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
VAGA UNIVERSITATS
3-M : Comença la jornada de vaga a les universitats públiques

Les universitats catalanes es desperten amb un nou dia de vaga al davant

03/05/2012 Educació

Els estudiants de les universitats públiques inicien avui una nova jornada de vaga contra les retallades, l'encariment de les matrícules de fins a un 66% i l'anunci de condicions més restrictives per accedir a una beca.

A la UAB hi hagut una dormida centralitzada a la facultat de Psicologia. Durant tota la nit hi ha hagut assemblees amb debats sobre la universitat pública i s'ha aprofitat per organitzar la protesta d'avui i per parlar de pròximes reivindicacions.

Els piquets han començat a les 8 del matí tallant l'AP-7 i la B-30 en tots dos sentits de la marxa. Els talls han provocat retensions de 25 minuts a la carretera. També estan tallats els accessos a la UAB per totes les rotondes d'entrada a la universitat. L'entrada a la Plaça Cívica des dels ferrocarrils també està tancada.

La línia S2 de ferrocarrils no s'atura a la Universitat Autònoma des de les 9, hora en què un grup d'estudiants ha aturat els combois, i fins a les 11 del matí. A la tarda, es tornarà a restringir el servei des de dos quarts de tres fins a dos quarts de quatre.

Per altra banda, durant tot el matí hi haurà piquets mòbils que informaran de la jornada de vaga als estudiants que hagin optat per fer classe.

A dos quarts d'una la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública convoca una manifestació a la Plaça Universitat de Barcelona com a rebuig de totes les mesures que conduiran a una elitització i privatització de l'educació. La PUDUP demana la participació de tota la comunitat universitària i dels instituts.

Aquesta serà la tercera jornada de vaga contra les retallades i el pla EU2015.

Les protestes han començat a les set del matí a diverses universitats dels Països Catalans, en concret a la Universitat de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Barcelona i la Universitat de Girona. A les 12h hi ha convocada una manifestació per demanar la congelació de taxes a la Plaça Universitat de Barcelona i al Rectorat de la Universitat de Girona.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  6. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  7. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  8. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  9. Desenes de milers de persones col·lapsen Barcelona en la vaga de docents i metges
  10. Entitats ecologistes rebutgen el tancament de Collserola i alerten d’un “extermini desmesurat” del senglar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid