Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
10-M
ANC: Màquinària a punt per l'acte constituent del Palau Sant Jordi

El Palau Sant Jordi de Barcelona acollirà la constitució de l'ANC d'aquí a una setmana - Avui es debaten les prop de 900 esmenes presentades

03/03/2012 Política
L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ja té la maquinària a punt per constituir-se. Serà el proper 10 d'abril en un gran acte constituent que tindrà lloc al Palau Sant Jordi, on s'espera la participació de milers de persones de tot Catalunya.

Aquest dissabte l'ANC celebra una sessió preliminar on 7.000 persones de més de 200 punts de la geografia catalana debatran els documents constitutius de l'assemblea i decidiran les esmenes que seran sotmeses a votació a l’assemblea constitutiva que se celebrarà al Palau Sant Jordi. En total, segons dades proporcionades per l'ANC, són prop de 900 les esmenes que s’han presentat als documents fundacionals. Aquests documents s’agrupen en dos blocs: un sobre l'organització de l'ANC i un altre sobre l'estratègia per assolir la independència.

Aquest gran acte unitari però disseminat en centenars de punts de debat i votació per a decidir sobre les esmenes il·lustra el disseny de taca d’oli que el moviment ha decidit fer seu per donar visibilitat i capacitat de participació a tota la població catalana. Després de la votació territorial les esmenes que quedin vives seran votades a la sessió constituent del dissabte.

La gran quantitat d’esmenes presentades posa de manifest el grau d'implicació que ha assolit l'ANC partint de la Conferència per l’Estat Propi celebrada al Palau de Congressos el passat 30 d’abril de 2011. L’ANC pretén ser l’hereva de l’Assemblea de Catalunya dels anys 70 i recull el guant i la llavor que el moviment de consultes va sembrar arreu del territori.
Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  3. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  4. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  5. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  6. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  7. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  8. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  9. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  10. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid