Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Immigració
El Grup Barnils denuncia les dificultats dels periodistes per informar dels CIE

Veu "especialment preocupant" que es deneguin les peticions per fer entrevistes perquè els interns només han comès una falta administrativa

11/01/2012 Comunicació
Són moltes les queixes que en nombroses ocasions han fet els periodistes contra l'hermetisme que caracteritza els Centre d'Internament d'Estrangers (CIE). Ho aboradava l'Anuari Mèdia.cat del 2010, on alertava que els CIE van ser un dels temes més silenciats a la premsa catalana durant aquell any.

Ara, després de la mort d'un jove de 21 anys i la posterior manifestació de protesta, el Grup Barnils ha denunciat públicament "la manca de col·laboració de les autoritats competents quan els periodistes ens hi adrecem demanant informació o entrevistes en relació als CIE" i ha celebrat que durant les darreres setmanes alguns mitjans s'hagin fet ressò de les denúncies sobre aquests centres i hagin volgut investigar què hi succeeix.

El Barnils recorda que l'opacitat d'aquests espais no és nova ja que fa anys que diverses entitats socials i acadèmiques denuncien la manca d'informació sobre aquests espais i les dificultats que tenen per parlar amb les persones internades o amb els responsables.

El grup de periodistes constata els impediments que també es troba el Síndic de Greuges, el qual va denunciar que al CIE de la Zona Franca es donen les condicions perquè hi pugui haver maltractaments, com l’amuntegament d’interns, i va demanar que s’actuï amb urgència perquè no es converteixi en un centre penitenciari sense ser-ho.

El Grup Barnils detalla els impediments amb què es troben els periodistes per informar sobre els CIE. Segons assenyala, la Direcció Superior de Policia de Catalunya denega les peticions que li fan els periodistes d'entrevistes al director del CIE de la Zona Franca o a qualsevol altre responsable sobre la situació d'aquest centres i les autoritats competents tampoc permeten als mitjans de fer visites a aquests espais. Aquesta situació contrasta amb el que succeeix amb els centres penitenciaris, on a la premsa sí que se li permet d'entrar-hi. Pel grup de periodistes, el contrast és "especialment preocupant" quan, a diferència de les presons, les persones tancades al CIE només han comès una falta administrativa.

A més, alerta que quan hi ha denúncies d'alguns interns per maltractaments és "pràcticament impossible de parlar amb la persona denunciant perquè és immediatament expulsada", tal com denuncien diverses entitats com SOS Racisme.
Valora
Rànquings
  1. Oriol de Fàbregues qüestiona el relat del 1714 i reivindica la vigència de les Constitucions catalanes
  2. Diumenge 28 de desembre, “mosca morta” amb el diari Ara
  3. La CUP ret homenatge a Francesc Macià a Montjuïc i carrega contra la monarquia i la “falsa transició”
  4. La variant de Celrà fa un pas endavant per treure el trànsit del centre del municipi
  5. Actualització: Els camions amb gallines sacrificades pel brot de grip aviària travessen Bellcaire d’Urgell
  6. Pobles Vius reclama aturar les subvencions al biogàs arran del brot de grip aviària a Bellpuig
  7. Un bon cop de guillotina al Català de França
  8. El 31 de Desembre és la Diada de Mallorca
  9. Xarxa contra l’urbanisme inundable i insostenible
  10. Una societat de xais
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid