Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mallorca
Clam contra les retallades a la residència d’avis de Sóller

Amb una sonorosa casserolada, els sollerics han protestat una vegada contra les retallades als drets socials que està aplicant el PP

10/12/2011 Drets i Llibertats
Manifestació a Sóller Prop de 250 persones s’han manifestat aquest dissabte a davant l’Ajuntament de Sóller | Autor: Col·lectiu Albaïna
Prop de 250 persones s’han manifestat aquest dissabte a davant de l’Ajuntament de Sóller (Mallorca) per protestar contra la progressiva privatització de l'única residència d’ancians del municipi, la Residència Bell Entorn. Amb una sonorosa casserolada, els sollerics han respost una vegada més enfront de les retallades als drets socials que està executant el Partit Popular.

La mobilització ha finalitzat amb la lectura del manifest per part d’un dels familiars afectats per la retallada i d’un membre del Col·lectiu Albaïna, posant èmfasi en que el nombre de places concertades per l’Ajuntament ha d’adaptar-se segons el nombre de persones que necessitin el servei a cada moment.

L’Ajuntament de Sóller ha anunciat la privatització de 20 de les 30 places concertades fins ara, de manera que els familiars que rebien la subvenció hauran d’enfrontar-se a partir de l’1 de gener de 2012 al cost íntegre del servei, que val al voltant de 1800 euros al mes. En cas de no poder pagar-ho, l’Ajuntament ha anunciat que hauran de deixar la residència, obligant-los a tornar a casa seva sense les atencions que necessiten.

Pel que fa a les 10 places restants, l’Ajuntament ha anunciat que les mantindrà tot i que no ha anunciat quins barems establirà per determinar a qui s’adjudiquen.

El Col·lectiu Albaïna avisa que les protestes no s’acaben aquí. En aquest sentit, el proper dimarts 13 de desembre es realitzarà un plenari ordinari de l’Ajuntament de Sóller en el qual es ratificarà l’acord pres entre el consistori i l’empresa Sóller Invest, propietària de la Residència Bell Entorn. El Col·lectiu Albaïna hi serà present mostrant la seva disconformitat, al mateix temps que anima la ciutadania a assistir al plenari.
Valora
Rànquings
  1. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  2. La maldat com a bandera
  3. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  4. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  5. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  6. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  7. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  8. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  9. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  10. L’ASM, ANC i Decidim-País Valencià denuncien el biaix territorial en les licitacions públiques: 7 de cada 10 s’adjudiquen des de Madrid
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid