Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
De la indignació a l'acció
Els "iaioflautes" ocupen un banc de Badalona

Els avis indignats diuen “prou especulació, no a la socialització de les pèrdues”, “ni un desnonament més, dació en pagament retroactiva ja” o “prou frau fiscal pels rics, per una fiscalitat justa”

04/12/2011 Drets i Llibertats
La gent gran és un dels sectors més afectats per la crisi, i en conseqüència, per les retallades. És per això que la indignació també hi ha arribat, i amb ella, l’organització. D’aquesta manera han nascut els avis indignats, o com es fan dir ells mateixos irònicament, “iaioflautes”. Els iaioflautes diuen coses com “prou especulació, no a la socialització de les pèrdues”, “rescat per la ciutadania i no pels bancs”, “ni un desnonament més, dació en pagament retroactiva ja” o “prou frau fiscal pels rics, per una fiscalitat justa”. I fins i tot creen tendència a Internet, on disposen d'un compte de Twitter molt aplaudit.

Però els avis indignats també passen l’acció. Així, han iniciat una campanya d’ocupacions a entitats financeres. El passat 27 d’octubre van ocupar el Banc Santander de Barcelona i dijous passat una vinenta de persones van ocupar de bon matí l’oficina número 2068 de La Caixa del carrer Marquès de Sant Mori de Badalona. L’acció es va desenvolupar sota el lema “#lacaixaolavida”.

Els avis indignats creuen que “l’oligarquia financera està sacrificant les nostres vides per garantir els seus beneficis”, i conclouen que “la irresponsabilitat de les institucions financeres l’estem pagant la ciutadania, que no parem de pagar rescats bancaris”. En aquest sentit, afirmen que “converteixen els seus forats en deute públic”, que “especulen i fan benefici finançant-lo” i condemnen la privatització dels serveis bàsics.

“Els bancs van fer l’agost amb la bombolla immobiliària i ara estan expulsant milers i milers de persones desnonades al carrer”, critiquen. Amb l'ocupació de bancs, expliquen, volen denunciar que una minoria poderosa i sense escrúpols, l'oligarquia financera, està aixafant les vides del 99%.

“Som de la generació que va lluitar i aconseguir una vida millor per als seus fills i filles”, proclamen els iaioflautes, que asseguren que les retallades a les classes populars “estan posant el futur de les nostres filles i nétes en perill”. Per això, estan “orgullosos de la resposta social i de l’empenta que estan mostrant les noves generacions en la lluita per una democràcia digna d’aquest nom i per la justícia social, contra els banquers i els polítics còmplices”.

I sobre el nom: “Estem al seu costat, de sentiment, a les assemblees de barri i també a l’acció. Si volen desqualificar la seva valentia anomenant-los perroflautes, a nosaltres ens poden anomenar iaioflautes”.
Valora
Rànquings
  1. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  2. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  9. L’ANC se suma a la concentració del 17-A per exigir la veritat sobre els atemptats
  10. Les entitats memorialistes recorren la declaració de Via Laietana 43 i exigeixen la fi dels usos policials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid