Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L'Ajuntament de Sitges, a favor de la vegueria del Penedès a proposta de la CUP

L'Ajuntament de Sitges ha aprovat l'adhesió de la població a la plataforma que aposta per la creació de la vuitena vegueria, la Vegueria del Penedès. Aquesta adhesió ve motivada per la presentació d'una moció de la CUP que va ser aprovada per 14 vots a favor i 7 en contra.
 

Tot i que el poble de Sitges forma part del Gran Penedès (Anoia, Alt i Baix Penedès i Garraf) per motius territorials, culturals, econòmics, etc. sembla que els partits no sempre s'han posat d'acord, de manera que el municipi a vegades donés suport a la Vegueria Penedès i a vegades no.

03/08/2011 09:22 Territori

El 4 de juliol del 2005 el ple de l'Ajuntament de Sitges, d'altres ajuntaments i els quatre Consells Comarcals de l'àmbit funcional de planificació penedesenc van aprovar una moció per la qual Sitges s'adheria a la campanya per aconseguir una vegueria pròpia, la Vegueria del Penedès.

Quatre anys més tard, però, el Ple de l'Ajuntament de Sitges va aprovar una moció que anul·lava l'adhesió esmentada gracies a l'acord, en aquells moments majoritari, del PSC i ICV i contra la voluntat de la resta de grups municipals. El motiu de l'anul·lació va ser refusar el compliment d'un punt de l'acord que preveia col·locar els cartells que anunciessin que Sitges era un municipi adherit a la Vegueria Penedès.

Ara, la CUP espera que es posi fi al litigi i a partir d'ara es treballi conjuntament per la creació d'aquesta vuitena vegueria.


Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  4. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  5. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  6. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  7. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  8. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  9. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  10. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid