Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Unes 400 es manifesten a Torrent per l'educació pública i en català

Unes 400 persones es van manifestar ahir dijous al vespre a la plaça de la Llibertat de Torrent en defensa de l'educació pública de qualitat i en català. Professors, estudiants i pares es van manifestar per mostrar la seua indignació davant de les retallades socials que s'estan produint en l'educació.

En el manifest que es va llegir es condemnava les retallades, com ara la notable reducció de recursos educatius, com la manca de professorat, la disminució de programes d'atenció a la diversitat, l'augment de ràtios a les aules i la seua massificació o la limitació de l'oferta formativa.

03/06/2011 12:12 Llengua

torrentpublica2També es va destacar que encara hi haja centres en barracons, com el núm. 10 de Torrent, mentre augmenten els diners destinats a l'educació privada. Aquest és el cas de l'Ajuntament de Torrent amb la cessió de 5.000 m2 de sòl públic a la Universidad Católica.

Professorat, alumnes i pares i mares van mostrar el seu rebuig amb xiulets i perols, mentre des de l'escenari es denunciava la manca de democràcia que s'ha imposat en el Consell Escolar Valencià i quan s'han assenyalat els atacs a la llengua pròpia. La concentració també va comptar amb l'assistència del cantautor torrentí Pau Alabajos, que va mostrar la seua solidaritat amb l'escola pública valenciana i va cantar algunes cançons des de l'escenari.

També es va afegir a la festa reivindicativa Daniel Mata, cantant andalús que va interpretar "Al vent", i la colla de tabal i dolçaina "Rossejat" de Torrent. Finalment, abans de posar fi a l'acte, es va fer una crida als assistents perquè continuïn la lluita per l'escola pública valenciana i mostrin el nostre rebuig a les retallades socials que estan produint-se.

 

Per saber-ne més:

Mobilitzacions per l'ensenyament en català al País Valencià

Endavant proposa mobilitzacions per evitar la supressió de línia del català de l'ensenyament
Llengua

El govern valencià assenta les bases per acabar amb el català a l'escola 

La CAL expressa la seva indignació davant l'anunci de suprimir les línies en valencià a les escoles 

 

Rànquings
  1. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  2. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  3. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  4. Qui té por de Daniel Cardona?
  5. Sense les Pitiüses, els Països Catalans es buiden de sentit
  6. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  7. UCE de Prada de Conflent: una setmana de reflexió i compromís al peu del Canigó
  8. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  9. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  10. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid