Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El dret a l'autodeterminació en les reivindicacions de l'acampada 12 dies després de l'aprovació

L'assemblea ho va aprovar el passat 5 de juny, però fins el passat dia 17 no s'havia inclòs al document de mínims.

En una entrevista a Llibertat.cat, la portaveu de la CUP de Barcelona, Roser Palol explica algunes  raons d'aquesta demora. Roser  Palol considera que va ser causa dels problemes d'organització interna dels acampat/des.  I és que, continua dient, "realment costa posar-se d'acord gent tan diversa. Ara bé, puntualitza que "també hi té alguna cosa a veure que a la Comissió de comunicació hi hagi persones que formen part del PSC, de UPyD i de Ciudadanos" 

21/06/2011 02:08 Drets i Llibertats
En aquesta comissió s'ha detectat la presència de Francisco Garrobo, un ex-UPyD i Ciudadanos. L'any 2007 va formar part de la candidatura de Ciudadanos. Després va ser coordinador a Nou Barris de la formació espanyolista Unión, Progreso y Democracia, el partit liderat per Rosa Díez, que va abandonar a mitjans de gener de 2010.

De fet,  no amaga pas el seu nacionalisme espanyol: com a exemple, el seu perfil al Facebook publica fotografies brandant la bandera espanyola amb el logo del toro estampat.  A més, Garrobo va ser un abanderat de la resistència a proclamar el dret a l'autodeterminació en el manifest de reivindicacions dels acampats de la plaça Catalunya, segons Nació Digital
 
A l'entrevista, Roser Palol assenyala que, es va aprovar amb la fórmula “Reconeixement del dret d'autoderminació per a tots els pobles del món, tal com recull la carta de les nacions unides, i per tant, del poble català.”

La frase ha estat recollida al web de l'acampada a partir del 17 de juny: a la pestanya “principis per a l'acció”, document “primeres mesures per a una vida digna”, apartat 7 de “participació comunitària en el el funcionament de les institucions públiques”.

El passat 5 de juny,  l'assemblea va aprovar, per 395 vots a favor i 270 en contra, incorporar aquesta demanda al document, que tot i ser el de Barcelona moltes assemblees d'indignats del país fan servir de model.

Aquesta votació arribava després que l'assemblea dels indignats de la plaça de Catalunya del dia anterior a la nit aprovés per majoria absoluta -el 90%- la inclusió del dret a decidir, però la decisió final es va haver d'ajornar fins l'endemà després que 40 persones demanessin debatre un altre cop la proposta en la comissió per a l'autodeterminació. 

L'Assemblea del 4 de juny ha esta recollida en un video:

  {youtube}XmwYIBkfgEM{/youtube} 

 

Per saber-ne més:

19-J: La majoria indignada pren el carrer

19-J, clam internacional contra les retallades socials

15-M: "Se'ns ha acusat d'atacar la democràcia quan són les retallades un atac clar a la democràcia" 

Més de 250 personalitats denuncien la criminalització del moviment dels indignats

La CAJEI i Endavant celebren la protesta del Parlament i en condemnen la criminalització 

19-J, clam internacional contra les retallades socials

Puig constata l'existència de fitxers policials il·legals

Oliveres: "25 o 30 persones no poden desprestigiar un moviment que n'ha mobilitzat 30.000"

Puig anuncia que investigarà Arcadi Oliveres per calúmnies als Mossos

15-J: Difamació mediàticopolicial i victimisme polític

Els polítics senten l'alè del malestar popular al clatell  

Els indignats acampen al Parlament    

Aturem les retallades  

 

Rànquings
  1. Mor Lluís Serra Sancho, històric independentista de Sant Andreu i membre de Meridiana Resisteix
  2. “La unitat nacional és el moll de l’os de l’independentisme”
  3. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  4. Actes d'homenatge al Txiqui i als darrers afusellats pel franquisme
  5. Dissabte 11 d'octubre, Sarau independentista a Igualada (30 anys de la inauguració del Jimmy Jazz)
  6. 27 de setembre de 1975
  7. Preservem el Maresme valora positivament la segona jornada de debat sobre el transport públic i el futur de la R1
  8. Més de cent entitats i col·lectius ja donen suport a la manifestació ruralista que sota el lema "Defensem la terra. Volem pobles vius"
  9. Milers de veus clamen contra Mazón en l’onzena marxa
  10. L’ANC denuncia les vulneracions de drets humans de l’Estat espanyol davant del Consell de Drets Humans de l’ONU
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid