Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Otegi, absolt

Arnaldo Otegi no tornarà a la presó. La secció segona de la sala del penal de l'Audiència Nacional espanyola ha resolt aquest dijous absoldre l'exportaveu de Batasuna, a qui s'acusava d'un delicte d'enaltiment del terrorisme per un míting celebrat al velòdrom d'Anoeta el novembre del 2004 i en el qual la formació il·legalitzada va presentar una proposta de pau per a Euskal Herria.
 

La sentència també absol els dirigents de Batasuna Joseba Permach i Joseba Álvarez. La fiscalia demanava per tots tres 18 mesos de presó, mentre que el Foro de Ermua en demanava dos anys.

09/12/2010 14:04 Internacional

Finalment però, l'Audiència Nacional no ha considerat provat que fossin ells tres els qui exhibissin fotos d'etarres, fessin proclames o distribuïssin propaganda que enaltís l'organització armada ETA. El tribunal considera que cap dels tres van ser "autors concrets" de l'enaltiment.

La fiscal demanava 18 mesos de presó perquè considerava de forma "inequívoca" que els tres líders controlaven tot el que ocorria a dins del recinte. De la seva banda, el Foro de Ermua va exercir d'acusació popular també pel suposat enaltiment.

Per saber-ne més:

Otegi: "Després d'anys de persecució i detencions estem marcant l'agenda política del nostre país" 

Euskal Herria: Més presó contra «un interlocutor necessari» 

Nova condemna contra Otegi que posa pals a la roda a qualsevol escenari per resoldre el conflicte 

Garzón processa Otegi, Díez i sis independentistes més per "combinar vots i bombes"

742 presos i preses polítiques basques inicien una vaga de fam

Presó per a Otegi, Rafa Díez, Sonia Jacinto, Miren Zabaleta i Arkaitz Rodríguez

Concentració a Barcelona contra la nova onada repressiva a l'esquerra abertzale

La majoria dels sindicats bascos fan una crida a manifestar-se contra les detencions

LAB convoca concentracions de denúncia per l'operació contra l'esquerra independentista basca

Nova ofensiva repressora espanyola per avortar la solució del conflicte a Euskal Herria

L'Estat espanyol deté deu independentistes bascos, torpedina la via política i criminalitza el sindicalisme abertzale 

 

 

 

Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  6. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  8. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  9. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid