Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alerta Solidària denuncia la intimidació amb multes contra els qui denuncien el racisme

 Albert Buigues, militant de Maulets del Baix Llobregat, ha presentat aquest matí les al·legacions contra una nova sanció administrativa imposada pels Mossos d’Esquadra. En aquesta ocasió, els agents amb TIP 12.264 i 13.521, van imposar una multa a l’Albert en el decurs d’una protesta contra un acte electoral de la feixista Plataforma per Catalunya.

Alerta Solidària denuncia el mètode d'intimidació a través de multes contra militants independentistes, en aquesta ocasió per frenar les protestes contra la presència d'un partit xenòfob que emetre missatges de racisme i odi amb la cobertura de la policia autonòmica. Maulets i Alerta Solidària han classificat d'arbitrària aquesta nova actuació dels Mossos per aturar la denúncia del feixisme.

15/12/2010 16:14 Drets i Llibertats

 Més multes polítiques, ara a Cornellà en empara del feixisme

Els Mossos d’Esquadra van fer un operatiu dirigit a intimidar les protestes que aquest partit xenòfob ha aixecat per tot el país. En un control contra un grup d’independentistes, els Mossos van requerir la identificació sense donar cap mena d’explicació. Qüestionats per aquest fet, els agents van decidir arraconar un d’ells, l’Albert, a qui van amenaçar amb endur-se’l detingut. L’Albert, que en cap moment es va negar a identificar-se, va rebre passats uns dies una multa per desobeir els agents de l’autoritat. Quantia a pagar: 100 €.


Aquest matí, presentant les al·legacions, ha explicat el contingut de l’expedient obert pels Mossos en el qual, els policies, descriuen el grup d’independentistes com a persones d’estètica antisistema. A més, assenyalen que l’Albert es va negar a identificar-se i que duia un pal de grans dimensions que podia ser perillós. El pal, segurament el d’una bandera que va ser requisada i actualment desapareguda pels passadissos d’alguna comissaria, no el duia l’Albert que, evidentment, es va identificar, com es pot deduir pel fet d’haver rebut la multa a casa.


 Per Maulets i Alerta Solidària, l’actuació arbitrària dels Mossos, en empara del feixisme, i obsessionant-se amb el càstig als qui defensem els valors contraris és ja una constant que hem pogut viure en protestes similars, tanta a Vilafranca del Penedès, a Barcelona com a Sabadell. Les multes polítiques, contra les quals és molt difícil combatre, demostren la utilitat del sistema dit democràtic: reprimir les qui lluitem, defensar uns interessos de classe i perpetuar l’ocupació francesa i espanyola sobre la nostra terra.

Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  10. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid