Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP combat un Pla d'Usos que no descarta la construcció d'un pavelló a la Devesa

La CUP de Girona ha presentat dotze al·legacions al Pla d'Usos i Gestió de la Devesa, que deixa la porta oberta a la construcció d'un pavelló al parc tot i haver estat descartat, aprovat inicialment el passat 14 de setembre per l'Ajuntament.

Les al·legacions demanen la gestió de la Devesa a través d'un Pla Especial i que s'hi rebaixi l'edificabilitat, tot blindant l'espai a la construcció d'un pavelló. La CUP enten que la Devesa hauria de disposar d'un Pla Especial dotat econòmicament que en garanteixi una gestió eficient.

11/11/2010 17:14 Territori

"Proposem recuperar el Pla Especial i adequar-lo a les necessitats actuals de l'espai", ha declarat Jordi Navarro, portaveu de la formació. Les figures de planejament territorial com els POUM preveuen el desenvolupament de figures urbanístiques com els Plans Especials, que ajuden a revitalitzar espais i a gestionar-los amb més garanties i dotacions econòmiques, tal com preveu la Llei d'Urbanisme de Catalunya 2/2002, de 14 de març.

Per altra banda, els independentistes proposen que es rebaixi l'edificabilitat a cotes mínimes per tal de preservar els valors naturals de l'espai i reduir-ne l'ocupació. En aquest sentit, Navarro ha explicat que "Ara per ara entenem que el PGOU de Girona deixa la porta oberta a la construcció del pavelló. Ens oposem totalment a aquesta premissa. Cal blindar el parc contra el pavelló".

Per la CUP, no és coherent que un pla d'usos d'un parc urbà com la Devesa permeti l'edificabilitat màxima. Per això reclamen, d'acord amb la normativa aplicable (Llei d'Urbanisme de Catalunya 2/2002, de 14 de març.), que es preservi l'entorn natural i l'harmonia del parc, aspecte que es veuria greument afectat per la possible construcció d'un pavelló. Apel·len al principi de racionalitat i coherència, que son principis generals del dret urbanístic. Per altra banda, demanen que les entitats de la ciutat siguin tingudes en compte a l'hora de gestionar i explotar les Carpes o que el Camp de Mart es blindi jurídicament contra possibles ampliacions urbanístiques provinents de la Fira de Girona. Reclamem que el Camp de Mart sigui rehabilitat com a espai obert i que aquest s'integri a la Devesa i al barri Devesa-Güell mitjançant accessos i senyalitzacions adequades.

Per saber-ne més:

L'Ajuntament de Girona aprova un Pla d'Usos que no descarta la construcció d'un pavelló a la Devesa 

La CUP de Girona organitza una xerrada amb les associacions de veïns com a protagonistes 

La CUP de Girona encartella la Devesa per felicitar el veïnat per la victòria  

La CUP de Girona celebra la retirada del projecte de pavelló a la Devesa 

L'ajuntament de Girona ja ha pagat 150.000€ per un pavelló que Patrimoni prohibeix construir  

Poble 1-Autoritarisme. - Jordi Navarro, portaveu de la CUP de Girona.
 
Guanya el poble. - Comunicat de la CUP de Girona en relació a la decisió de Patrimoni. 

 

 

Rànquings
  1. La CUP reclama la incoació d'expedients per a determinar i sancionar els responsables de les irregularitats denunciades a l'empresa comarcal de residus NORA SA
  2. SIXENA: el 155, encara
  3. Recorden que l'obra de teatre on es ridiculitza el català va representar-se a l'antiga presó model de Barcelona on centenars de catalanistes i independentistes van complir condemna
  4. Neutralitzar el comportament ocupant
  5. Suspès un concert d'una banda militar al Castell de Calonge per una protesta independentista i la pluja
  6. XLVI Aplec patriòtic al Pi de les Tres Branques
  7. Ens prenen la terra, ens prenen la vida
  8. El català, llengua nacional dels Països Catalans
  9. Reflexions sobre el Codi de Conducta i Bon Govern de l’Ajuntament del Vendrell davant l’afer de les factures del PSC
  10. Què es podria fer amb els 3.200 milions de l’aeroport? Manel Riu ho analitza a Crític
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid