Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP de Reus demana el "SÍ" a la consulta del 25A

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Reus dóna el seu "suport explícit" a la consulta que la població celebrarà el proper diumenge 25 d'abril i insta tothom a participar-hi.

La CUP lamenta que Jaume Renyer fes un dictamen explicitant la ill·legalitat de la consulta, i sosté que el consistori reusenc "hauria de donar tota la cobertura logística i organtizativa" per fer possible la consulta.

12/04/2010 23:11 Política

Comunicat:

1- La CUP de Reus, igual que les diferents CUP dels diferents municipis on s'han celebrat i on se celebraran consultes populars per a la independència, dóna suport explícit a aquest exercici de democràcia popular.

2- Convidem tota la població reusenca major de 16 anys a anar a votar i a participar del procés.

3- Demanem explícitament el vot pel SÍ i farem campanya en aquest sentit.100_1943.JPG

4- Tot i aquest suport a la consulta, creiem que el deure del Consistori reusenc hauria d'haver estat el de donar tota la cobertura logística i organitzativa al seu abast per tirar endavant la consulta (posar a disposició tots els col·legis electorals amb desplegament de la Guàrdia Urbana a cada centre, sufragar una campanya electoral municipal convidant la participació durant 15 dies abans de la consulta, etc.) tal com vam demanar en la moció presentada a l'Ajunta ment a tal fi.

5- Volem fer palès -per més que un dictamen jurídic fet pel secretari de l'Ajuntament, Jaume Renyer, on explicitava la il·legalitat de la consulta- que l'exercici del dret dels reusencs i de les reusenques a donar la seva opinió sobre quin futur vol per als Països Catalans hauria de prevaldre per a l'Ajuntament i per als grups municipals que van votar en contra de la proposta que la CUP va presentar per sobre de la legalitat espanyola.

6- Cal tenir present que l'exercici de la consulta per a la independència hauria d'estar exempta de l'intent de treure un rèdit polític per part de les diferents forces polítiques de Reus.

7- Amb la voluntat de tirar endavant el procés, votarem a favor de la pregunta proposada en la consulta tot i estar en profund desacord en no incloure el terme Països Catalans així com amb el fet de la menció a l'actual unió mercantilista europea.

 

Anar-hi, anar-hi i anar-hi… cap a la tercera onada de consultes sobre la Independència

 

Rànquings
  1. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  3. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  4. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  5. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  6. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  7. El fil que no es pot trencar
  8. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  9. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  10. In memoriam Blanca Serra i Puig (1943-2026)
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid