Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La consulta popular per la Independència assoleix un 21,40% de participació a Girona

La consulta popular per la independència a Girona ha aconseguit una participació del 21,40%. En total, s’han emès 16.801 vots: 16.055 han votat sí, 562 han votat no, 140 en blanc i 44 nuls. Prop de 500 immigrants han exercit el seu dret a vot.
Precisament, en aquestes consultes s’inclouen els nouvinguts i els joves de 16 a 18 anys pel que el cens és sensiblement diferent al cens d’unes eleccions oficials. En comparació al cens d’unes eleccions oficials, que no tenen en compte els nouvinguts ni els joves de 16 a 18 anys, la participació seria del 25,77%.

26/04/2010 00:25 Política

Pel que fa als resultats a la resta de poblacions catalanes, Decidim.cat ha informat que més de 250.000 catalans han votat en les consultes populars amb una participació del 16,63%. Més de 30.000 voluntaris han participat en aquesta jornada de “mobilització ciutadana sense precedents”, ha indicat el portaveu de Decidim.cat, Jordi Fàbrega, alcalde de Sant Pere de Torelló.

El portaveu de la plataforma cívica Girona Decideix, Biel de Montserrat, ha valorat molt positivament l’èxit de la jornada, tant per la participació com per l’organització. “Ha estat un repte considerable i ambiciós que la ciutadania ha sabut assumir amb garantia i èxit”. La Junta Electoral, presidida per l’advocat Carles Mascort, ha anunciat els resultats en presència de tots els voluntaris que han col·laborat a la consulta a l’Auditori Viader de la Casa de Cultura de Girona. Els assistents han rebut els resultats amb entusiasme. El portaveu de Girona Decideix ha donat per tancada la jornada recordant la primera consulta a Arenys de Munt i afirmant que “aquesta és la nostra democràcia”.
 
Per saber-ne més:
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  5. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  6. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  7. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
  10. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid